به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در نشست تعیین شعب گچساران تعداد شعب اخذ رأی این شهرستان 133 مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد 77 شعبه در مدارس، 42 مورد در مساجد و حسینیه‌ها و مابقی در ادارات و نهادهای دولتی دایر می‌شود.
وی بیان کرد: 63 شعبه از این تعداد در نقاط شهری بوده و 70 شعبه نیز در مناطق روستایی مستقر می‌شوند.
وی بیان کرد: 14 شعبه از شعبه های اخذ رأی در نظر گرفته شده به صورت سیار فعالیت خواهند کرد که بیشتر در مناطق روستایی و عشایری و مناطق سخت گذر به منظور رفاه حال مردم و دسترسی تعداد بیشتری از مردم برای شرکت در 2 انتخابات پیش رو مهیا شده‌اند.
رحیمی ابراز کرد: تعداد شعبه های اخذ رأی این شهرستان نسبت به دور قبل به دلیل تفکیک روستاهای بی بی حکیمه، خربل و اشکفت شیری سه شعبه افزایش یافته است.
رحیمی تصریح کرد: به دلیل تراکم جمعیت در برخی از مناطق شهری و روستایی این شهرستان از جمله مسجد صاحب الزمان، محله لبنان و مسجد الشهیدان، روستای دیل و بابا کلان 2 شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: هم‌اکنون 120 روستا و آبادی دارای کد شناسه در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 56 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار است.
رحیمی با بیان اینکه روستاهای بالای 20 خانوار می‌توانند دارای شورا باشند افزود: 54 روستا دارای شورای سه نفره و 2 روستا دارای شورای پنج نفره است.
فرماندار گچساران افزود: 474 داوطلب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان نام نویسی کردند.
وی تصریح کرد: از مجموع کل داوطلبان، 101 نفر در حوزه شهری و 373 نفر در روستاها داوطلب حضور در صحنه انتخابات شوراهای اسلامی در گچساران شده‌اند.
رحیمی تصریح کرد: ستاد تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در زمان تبلیغات باید از سه راهی تا فلکه نرگسی و تقاطع بیمارستان شهید رجایی تا فلکه فرودگاه باشد.
وی با بیان اینکه سخنرانی کاندیداهای انتخاباتی در معابر، خیابان‌های و مساجد ممنوع است گفت: در زمان صدور مجوز تبلیغات، سخنرانی نامزدهای انتخاباتی باید در تالارها و مکان‌های خصوصی صورت گیرد.
فرماندار گچساران افزود: پایبندی به قانون، فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی و ایجاد زمینه رقابت سالم از وظایف متولیان امر است.
رحیمی از متولیان امر خواست تا با فراهم کردن فضای آرام در انتخابات و بی طرفی مردم را به شرکت در سرنوشت سیاسی خود تشویق کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 966 همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد 120 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.