به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز، دبیر اجرایی جشنواره گرافیک پانزده ممیز هشتاد و چهار گفت: این جشنواره در بخش رقابتی با 2 موضوع پوسترسازی با موضوع استاد مرتضی ممیز و تایپوگرافی غزلیات سعدی، به پذیرش آثار دانشجویان پرداخت.
علیرضا زیلوچی افزود: این جشنواره در بخش غیررقابتی روزهای ششم تا هشتم اردیبهشت ماه جاری، چهار نشست و کارگاه تخصصی و فوق تخصصی برای هنرمندان و علاقه مندان به گرافیک برگزار کرد.
وی اظهار کرد: با وجود همزمانی این برنامه ها با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در و نیز فضای انتخاباتی، این جشنواره با استقبال خوب دانشجویان همراه بود.
دبیر علمی این جشنواره نیز گفت: 300 اثر از سراسر ایران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نوع خود از نظر کمی میزان قابل توجهی است.
مرتضی وفادار افزود: داوری آثار را آقایان ایرج میرزا علیخانی، اسدالله چهره پرداز، اسدالله طبیب زاده، بهمن فیزابی، محمدعلی کریمی پور، محمدرضا هاشمی نژاد و شهریار اسدی بر عهده داشتند که در نهایت پس از بررسی آثار، کلیت آنها را از نظر کیفی در سطح مطلوب تشخیص ندادند و در هر بخش پنج اثر را شایسته تقدیر دانستند.
علیرضا میرزایی دبیر این جشنواره نیز گفت: این جشنواره که از ماه ها قبل در کانون نگاره دانشگاه شیراز برنامه ریزی شده بود، به صورت کاملا دانشجویی برگزار شد و روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه جاری به کار خود پایان داد.
27 آوریل مقارن با هفتم اردیبهشت ماه جاری به عنوان روز جهانی گرافیک نامگذاری شده است.
3002/ 2027
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.