به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس حوزه هنری کردستان در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در راستای معرفی هنرمندان توانمند استان، آشنایی مخاطبان با طراحی ارتباطاتی و نقش آن در جامعه پیرامون و رسیدن به مؤلفه های بومی هنر گرافیک دایر شده است.
امین مرادی افزود: در این نمایشگاه امیر کریمیان هنرمند جوان و خوش ذوق استان 25 اثر موضوعات فرهنگی را با استفاده از تایپو گرافی به تصویر درآورده است.
وی با اشاره به توانمندی های هنری استان در زمینه های مختلف هنری گفت: از دیر باز گرایش به هنرگرافیک در کشور ما وجود داشته و از سابقه تاریخی بالایی برخوردار است.
رئیس حوزه هنری کردستان افزود: این سابقه از زمان نقوش اولیه روی سفال ها، حجاری ها،گچ بری ها و غیره تا زمان حال وجود داشته و هم اکنون نیز با ورود دیجیتال این هنر از رواج بیشتری هم برخوردار شده و توانسته است با کمک از دیگر هنرها باب گسترده ای را در این هنر بگشاید.
به گفته وی امروز در تمامی بخش های اجتماعی به نوعی استفاده از هنر گرافیک را می توان در معرفی ویژگی های مد نظر مشاهده کرد و این مهم از مزیت های ویژه این هنر به شمار می رود.
مرادی از روند رو به رشد گرایش به این هنر در استان کردستان به عنوان یک پتانسیل مهم هنری نام برد و اظهار کرد: با توجه به نقش آگاهی بخشی این هنر و گستردگی آن می توان با یک برنامه ریزی درست از این پتانسیل قوی در جهت تقویت فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی بهره لازم را برد.
نمایشگاه گرافیک باغ آیینه از هفتم تا دوازدهم اردیبهشت جاری در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر شده و در 2 نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای بازدید علاقمندان است.
امیر کریمیان متولد 1363 از شهرستان سقز بوده و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه تهران در سال ١٣٩٢ بوده و در زمینه های هنری بخصوص طراحی گرافیک و تایپو گرافی فعالیت می کند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.