دکتر محمد هادی ایمانیه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : کشورهای صنعتی و دارای تکنولوژی هر چند شعار عدم تحریم دارو و تجهیزات پزشکی را می دادند اما تحریم بانکی عملا خرید این تجهیزات را برای ما غیر ممکن کرده بود ، با توفق هسته ای و تلاشهای انجام شده در سالهای اخیر گشایش زیادی در تامین تجیهزات پزشکی به وجود آمده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که دستگاه های رادیولوژی بیمارستان نمازی شیراز نیازمند نوسازی هستند، گفت: با رایزنی های صورت گرفته یک دستگاه رادیوتراپی برای یبیمارستان نمازی شیراز به ارزش 300 میلیارد ریال خریداری شده است.
وی همچنین با بیان اینکه دستگاه های مجهز دیگری برای بیمارستان نمازی شیراز خریداری شده است گفت : بسته کامل این تجهیزات تا نیمه نخست امسال در این بیمارستان راه اندازی می شود .
ایمانیه همچنین با بیان اینکه یک دستگاه سیتی آنژیو برای بیمارستان شهید فقیهی شیراز خریداری شده است گفت : سیتی آنژیو در امور تشخصی بیماری های قلبی جایگزین مناسبی برای آنژیو گرافی است ، این دستگاه به ارزش 90 میلیارد ریال خریداری شده و در یک هفته آینده راه اندازی می شود .
برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک (Join Comprehensive Plan of Action)، در 23 تیر 1394 پس از 20 ماه مذاکرات فشرده و سخت که از آن به عنوان مذاکرات قرن نام برده می شود، بین ایران و کشورهای 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به امضا رسید.
این توافق در 29 تیرماه 1394 با تصویبت قطعنامه 2231 در شورای امنیت سازمان ملل ماهیت حقوقی پیدا کرد و بدین ترتیب، 6 قطعنامه قبلی این شورا علیه ایران را لغو کرد. اتحادیه اروپا نیز در همان روز برجام را تایید کرد.
این توافق از 26 دی ماه 94 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای تعهد ایران در حوزه هسته ای، با برچیده شدن تحریم های ایران مرتبط با موضوع هسته ای به مرحله اجرا رسید.
6113/ 2027
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.