به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر در مورد هفته سلامت اظهار داشت: از اول اردیبهشت به مدت یک هفته به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت به جهت کاهش دغدغه‌های مردم به اجرا در آمد توضیح داد: یکی از اهداف این طرح این بود که افراد در مراجعه به بیمارستان دغدغه‌ای به‌جز درمان نداشته باشند.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بیش از 200 میلیارد تومن در طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است بیان کرد: بیش از 150 میلیارد تومان از بودجه در نظر گرفته شده در کاهش فرانشیز هزینه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در گذشته بیماران باید برای استفاده از برخی از وسایل و تجهیزات پزشکی از جیب خود هزینه سنگینی می‌کردند توضیح داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت این هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه در کنار تجهیز بیمارستان‌های  استان گیلان، اجرای نوسازی فضای بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: در این راستا بیمارستان‌های شهرهای املش، سیاهکل، شفت، ماسال، رضوانشهر و آستارا به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با  بیان اینکه بسیاری از بیمارستان‌های استان گیلان نوسازی شد گفت: تا پایان سال، بیمارستان‌های لاهیجان، لنگرود و تالش به بهره برداری می‌رسد که بدین ترتیب  500 تخت به ظرفیت بیمارستان‌ها اضافه می‌شود.

یوسف‌زاده چابک با اشاره به اینکه 2 هزار و 300 تخت در استان گیلان تا قبل از دولت جدید وجود داشت افزود: هزار و 700 تخت تا پایان امسال اضافه می‌شود تا مردم گیلان از فضای خوب بیمارستانی برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه بلوک‌های زایمانی در حال گسترش است و 9 بلوک زایمانی به بهره برداری خواهد رسید گفت: بازسازی و تجهیز ای.سی .یو و سی.سی.یو در دستور کار است.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه به‌جز شهرستان رشت تمامی بیمارستان‌های شهرستان‌های استان گیلان خدمات مطلوبی به مردم ارائه می‌دهند افزود: بیمارستان‌های شهر رشت از وضعیت نامطلوبی برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیمارستان پورسینا در سال 1307 به بهره برداری رسید و دومین بیمارستان تاسیس شده در کشور است گفت: فرسودگی این بیمارستان بسیار زیاد است و نیاز به بازسازی اساسی دارد.

یوسف زاده با اشاره به اینکه یک بیمارستان 400 تختخوابی در جاده لاکان با نام پرفسور سمیعی در پایان سال 97 به بهره برداری می‌رسد بیان کرد: در کنار این بیمارستان 400 تختوابی یک مجموعه بیمارستانی 1000 تختخوابی برای غرب استان گیلان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امید به زندگی در حال حاضر به 74 سال رسیده است گفت: بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و سرطان مشکلات عدیده‌ای برای مردم پدید آورده است.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه امروزه نوع مشاغل باعث شده تا فعالیت فیزیکی کاهش پیدا کند افزود: رژیم غذایی مردم تغییر کرده و ذائقه مردم از غذاهای طبیعی به سمت غذاهای مصنوعی و دارای انرژی زیاد تغییر پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه چاقی و فشار خون به‌دلیل تغییر رژیم غذایی نامناسب است اظهار داشت: با ورزش و تغییر رژیم غذایی می‌توان تا حد زیادی بر بیماری‌ها غلبه کرد.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌ها باید از جوانی و میانسالی کنترل شوند بیان داشت: بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان باید از زمان جوانی پیشگیری شود که در صورت پیگیری به‌راحتی می‌توان جلوی آن‌را گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624464
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.