به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی فارس، شاهپور قنبری در بازدید از برخی واحد های صنعتی عضو خوشه رب گوجه و شوریجات فارس در منطقه سیدان شهرستان مرودشت افزود: پارسال این کنسرسیوم افزون بر 2 هزار تن از محصولات تولیدی را به روسیه، کشورهای حوزه آسیای میانه، عراق، افغانستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر کرد.
وی اظهار کرد: روند صادرات این محصولات از استان فارس امسال نیز ادامه دارد و پیش بینی می شود که امسال حجم صادرات محصول 2 برابر شود و به چهار هزار تن برسد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان فارس گفت: کشورهای هدف صادرات محصولات استان فارس که قبل از فعالیت خوشه رب گوجه و شوریجات استان فارس، 9 کشور بود هم اینک به 14کشور افزایش یافته است و برنامه ریزی های لازم برای توسعه بازار این محصولات در شمار دیگری از کشورها انجام شده است.
قنبری گفت: ایجاد مرکز تجاری کنسرسیوم رب گوجه و شوریجات استان فارس در کشور روسیه از مهمترین برنامه ها در این راستا است و این فرایند با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در حال پیگیری است.
وی یادآوری کرد: تشکیل خوشه ها و کنسرسیوم های صادراتی در راستای تحقق شعار امسال 'اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال' در اولویت برنامه ها قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق عینی و عملی اقتصاد مقاومتی، با ایجاد و توسعه شبکه های صادراتی در قالب کنسرسیوم ها و خوشه ها در این زمینه فعالیت های مناسبی انجام داده که ایجاد خوشه و کنسرسیوم رب گوجه و شوریجات نیز در این راستا است.
منطقه سیدان از توابع شهرستان مرودشت با برخورداری از منابع آبی و زمین حاصلخیز از کانون های مهم تولید محصولات زراعی و باغی در این شهرستان است.
شهرستان مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز واقع است.
6114/ 2027
دریافت خبر: علی اکبر خرامش ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.