محمدرضا زارع شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 69 داوطلب برای انتخابات شورای اسلامی شهر آباده نام نویسی کرده بودند که از این تعداد، سه نفر انصراف خود را اعلام کردند و چهار نفر تایید صلاحیت نشدند.
وی اظهار کرد: در مجموع 344 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره های عشایری در شهرستان آباده نام نویسی کرده بودند که از این تعداد تنها صلاحیت چهار داوطلب ثبت نامی در حوزه انتخابیه شهر آباده تایید نشد.
فرماندار آباده در ادامه گفت: 61 داوطلب نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای صغاد، بهمن، ایزدخواست و سورمق نام نویسی کرده اند که همگی آنها تایید صلاحیت شده اند.
زارع یادآور شد: داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است می توانند از سوم تا ششم اردیبهشت ماه، شکایت خود را به هیات های نظارت بر انتخابات شوراها در استان اعلام کنند.
وی ادامه داد: این هیات ها نیز بر اساس قانون مکلف هستند که در مدت 10 روز به شکایت آنها رسیدگی کنند و از این رو، نتیجه نهایی بررسی صلاحیت این گروه از داوطلبان 16 اردیبهشت ماه جاری اعلام می شود.
فرماندار آباده همچنین گفت: هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان آباده با تاکید بر رعایت مر قانون از حقوق مردم و حق الناس دفاع می کند و ملاک در بررسی ها را قانون می دانند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان آباده در 274 کیلومتری شمال شیراز واقع است.
2027
خبرنگار: سعادت ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.