به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، زهرا احمدی‌پور عصر امروز در بازدید از تخت جمشید درباره هیئت‌ امنایی شدن مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی اظهار داشت: این طرح در آینده بسیار نزدیک در روزهای آینده اجرایی می‌شود و این امر سبب جذب بیشتر سرمایه در این مجموعه‌ها می‌شود. 

وی با بیان اینکه هیئت امنایی شدن به تصمیم‌گیری درست و دقیق می‌انجامد، گفت: هیئت‌امنایی شدن این مجموعه‌ها سبب می‌شود تا منابعی که مجموعه‌ها دارند برای خودشان بماند و هم‌زمان بتوانند منابع دیگر را هم جذب کنند. 

احمدی‌پور با اشاره به سفرهای استانی برای ارزیابی محدودیت‌ها و مشکلات حوزه حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی افزود: بازدید‌های ادواری به استان‌های مختلف برای ارزیابی محدودیت‌ها، مشکلات و مسائل حوزه حفاظت و نگه‌داری از آثار تاریخی و همچنین ارزیابی ظرفیت‌های موجود برای استفاده کردن در مسیر توسعه و در نهایت برای هماهنگی بین‌دستگاهی در استان‌ها انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم معاون رئیس جمهور پس از این بازدید از مجموعه باستانی نقش رستم، محور زندیه، زیارت حرم مطهر احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع)، مجموعه فرهنگی‌تاریخی حافظیه، اقامتگاه سنتی سووشون و نمایشگاه صنایع‌دستی در شیراز بازدید می‌کند. 

دیدار و گفت‌وگو با سمن‌های فعال و فعالان بخش گردشگری، شرکت در جلسه شورای اداری استان و مراسم بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی از دیگر برنامه‌های احمدی‌پور است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 623128
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.