به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد اظهار کرد: از آغاز فعالیت دولت یازدهم اقدامات موثر و گسترده‌ای در استان انجام شده به طوری که تنها در بخشهای خاک، آب و برق وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی 5 هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی تبدیل 62 هزار هکتار از زمین‌های دیم کشاورزی به آبی را زمینه‌ساز اشتغال برای 60 هزار نفر دانست و بیان کرد: با حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه سرمایه‌گذاریهای دولتی و خصوصی در حوزه‌های صنایع تبدیلی، صنایع بسته‌بندی و ایجاد کشت و صنعت زمینه برای صادرات محصولات استان به بازار بزرگ روسیه و همسایه‌های شمالی کشور دست‌یافتنی خواهد شد که در همین راستا اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان و ایجاد بندر خشک امروز در هیئت دولت مطرح می‌شود.

استاندار اردبیل توسعه صادرات به کشورهای همسایه شمالی و  اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان و ایجاد بندر خشک را زمینه‌ساز دستیابی استان به بازار پایدار و رونق اقتصادی در منطقه دانست و گفت: با این مهم هزینه‌های تولید نیز کاهش یافته و شاهد توسعه و پیشرفت در اردبیل خواهیم بود.

خدابخش از بهره‌برداری از 2 هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و تولیدی بخش دولتی و خصوصی در استان اردبیل تا پایان سال 96 خبر داد و افزود: سال گذشته نیز در راستای رفع مشکلات 300 واحد صنعتی و تولیدی راکد و نیمه‌راکد در سطح استان 250 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفته و توانسته‌اند دوباره وارد چرخه تولید و فعالیت شوند.

وی رفع موانع تولید را راهکاری اساسی برای تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد در سال گذشته با حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر سرمایه‌گذاران گامهای اساسی در بخش تولید و صنعت استان برداشته شد و انتظار می‌رود امسال نیز مسئولان دستگاههای مختلف در استان به حذف چنین قوانینی برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال و تولید اقدام کنند.

در این جلسه با قدردانی از تلاش منفردزاده به عنوان مدیرکل سابق اطلاعات استان اردبیل، بیرامی به عنوان مدیرکل این اداره منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618465
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.