به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار با مدیر کل و معاونان این بنیاد افزود: از اهداف عمده انقلاب اسلامی، خدمت به نیازمندان جامعه است و این اهداف در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متبلور شده است.
وی بیان داشت: افتتاح حساب 100 به نام امام (ره) نشانگر سنت حسنه خدمت به نیازمندان در بنیاد مسکن است.
آیت الله دستغیب ادامه داد: خدمت به نیازمندان از تکالیف مهم در جامعه اسلامی است، آیه های قرآن کریم و روایات پیشوایان دینی نیز گواه این مطلب است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همچنین در آموزه های دینی، بر امر خدمت به محرومان و نیازمندان به صورت فردی و اجتماعی و در اولویت قرار دادن این مهم و اینکه این امر باید در زمره تکالیف قرار گیرد، بسیار تاکید و سفارش شده است.
آیت الله دستغیب افزود: یکی از نیازهای اساسی جامعه ما به ویژه قشر محروم، مسکن است، با پیروزی انقلاب اسلامی کمک به این نیازمندان ابعادی گسترده یافت و در مدت نزدیک به چهار دهه در این زمینه خدمات شایانی از سوی حساب 100 امام (ره) و بنیاد مسکن با همکاری مردم و خیران انجام شده است.
تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: مسکن مهر هم به بخش های زیادی از مردم خدمات رسانده و نتایج مثبتی در این زمینه حاصل شده است.
آیت الله دستغیب بیان کرد: خیران این استان در امور خیرخواهانه پیشتاز هستند و با امکاناتی که در اختیار دارند در امور خیر و نیکوکاری همت فراوان داشته اند و انتظار است که سایر افرادی هم که تمکن مالی دارند از انجام کار خیر عقب نمانند.
وی، با تقدیر از فعالیت خیران فارس در عرصه های مختلف خدمات رسانی به جامعه بیان داشت: اغلب مجامع خیرین از شیراز آغاز شده، مانند خیرین تامین سلامت، خیرین مدرسه ساز، خیرین فرهنگ ساز و شهر ساز که به الگویی فراگیر برای کشور مبدل شده است.
آیت الله دستغیب اظهار داشت: خیران استان فارس باید همچنان جایگاه پیشتاز بودن خود را در عرصه امور خداپسندانه به ویژه مشارکت در ساخت مسکن و سرپناه برای محرومان و نیازمندان جامعه حفظ کنند.
وی افزود: مسئولان هم باید کار را برای همکاری و مشارکت خیران آسان سازند از جمله اینکه زمین در اختیار آنان قرار دهند و موانع موجود را از سر راه آنها بردارند.
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: تحلیل و سخن گفتن از مسائل و مشکلات باید بدون بزرگ نمایی صورت گیرد تا از تبلیغات سوء جلوگیری شود.
آیت الله دستغیب گفت: اگر افراد مراقب قضاوت ها و تحلیل های خود نباشند این کار در حکم کفران نعمت است و کسانی که در مورد دستاوردهای نظام اسلامی تحلیلی سطحی دارند باید توجه کنند که کفران نعمت نکنند و کفران به معنی آن است که نعمت و مواهب از آنها گرفته می شود.
وی، اهتمام برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به مسائل فرهنگی جامعه را از دیگر مباحثی دانست که همگان باید با دقت و حساسیت آنها را دنبال کنند.

** واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل 95 در اولویت بهسازی و بازسازی
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس هم در این دیدار گفت: بر اثر باران سیل آسای بهمن سال 95 حدود چهار هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی در 15 شهرستان این استان آسیب دید که امسال در اولویت بهسازی و بازسازی قرار دارند و تسهیلات بانکی مورد نیاز برای انجام این کار پیش بینی شده است.
عطا الله زمانی ادامه داد: بنیاد مسکن، موفق ترین دستگاه در حوزه مسکن مهر است و بدون حاشیه و با بهترین کیفیت این کار را انجام داده است.
او گفت: در بخش مسکن مهر استان فارس، فقط هشت درصد کار باقی مانده است که تا 6ماهه اول سال 96 به اتمام خواهد رسید.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود بیان کرد: محرومیت زدایی که برگرفته از آرمان ها امام (ره)، منویات رهبر معظم انقلاب و خط و مشی اصلی انقلاب است از آرمان های اصلی بنیاد مسکن است و در سال جاری که به عنوان 'سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری شده با همتی دو چندان به محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان می پردازیم.
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.