به گزارش خبرنگار ایرنا ، شاخص پوسیدگی دندان دانش آموزان درکشور اکنون 2 دندان پوسیده در دهان هر دانش آموز است و برنامه ریزی ها برای کاهش آن به یک دندان پوسیده در حال پیگیری است .
دکتر محمد هادی ایمانیه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همه تلاش ها معطوف به ارتقای سلامت دهان و دندان است اظهار داشت : دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک دهه گذشته، نسبت به اصلاح نظام سلامت دهان و دندان در بخش دولتی، تا حد قابل توجهی اقدام نموده است.
وی اضافه کرد : این اصلاحات، به ویژه در دو سال اخیر و با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، شتاب چشمگیری داشته و نتیجه این اقدامات منجر به کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خدمات رسانی به مردم دراین حوزه شده است.
ایمانیه در ادامه اظهار داشت:در سال 95،همکاران دندانپزشک رسمی و طرحی شاغل در مراکز بهداشتی درمانی استان و مراکز خدمات جامع سلامت، حدود 200 هزار خدمت موثر دندانپزشکی برای مردم داشته اند.
ارائه خدمات مناسب دندانپزشکی دردانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین موجب شده است که استان فارس مقام دوم در ارایه خدمات بهداشت دهان و دندان برای دومین سال متوالی در سطح کشور را به دست آورد .
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نقل از شاهرخ قیصری دبیر شورای عالی دندانپزشکی استان فارس اعلام کرد:همکاران دندانپزشک در مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی در سال 95، حدود 200هزار خدمت دندانپزشکی ارایه کرده اند.
این خدمات شامل مواردی مانند ترمیم دندان، جرم گیری و عصب کشی می شود که بر اساس مقررات و قانون دولت جمهوری اسلامی، در مراکز روستایی برای گروه های هدف، رایگان است و در مراکز خدمات جامع سلامت شهری نیز با تعرفه بسیار پایین تر از دولتی انجام می گیرد.
فلورایدتراپی(افزودن فلوراید به دهان شویه و خمیردندان) تمام دانش آموزان ابتدایی در استان به عنوان خدمتی دیگر در این عرصه است که در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با جدیت پیگیری می شود ، بعد از اجرای برنامه تحول در نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی، برخی مراکز بهداشتی درمانی مناطق محروم استان برای نخستین بار، دارای واحد دندانپزشکی شده و این خدمات به این مناطق نیز راه یافت.
قیصری از دیگر اقدامات سال گذشته در واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی به راه اندازی دو مرکز شبانه روزی دندانپزشکی در استان اشاره کرد که در بیمارستان شهید دستغیب و بیمارستان امیر و با همکاری معاونت درمان دانشگاه، آغاز به کار کرده است.
کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه، اعلام کرد: بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، در پیمایش ملی سلامت دهان و دندان، میزان شاخص های سلامت دهان و دندان استان برای دانش آموزان، دو برابر معدل کشوری است؛ به عبارت دیگر، تعداد دانش آموزان فاقد پوسیدگی دندان در استان، دو برابر معدل کشوری است.
قیصری گفت:‌همچنین به همت معاونت بهداشتی دانشگاه در سال گذشته، بالغ بر هفت میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه واحدهای سلامت دهان و دندان در استان، صرف شده است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.