به گزارش ایرنا ، همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مازندران صبح سه شنبه 657 مرکز سلامت روستایی در قالب طرح تحول نظام سلامت در 28 استان کشور ازطریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: اجرای 405 پروژه بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به تصویب رسیده است که عملیات اجرایی 112 پروژه از این تعداد آغاز شده است و امروز شاهد بهره برداری از28 مورد آن هستیم.
دکتر مصطفی مهرابی بهار افزود: این مراکز شامل 11 خانه و 15 مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی ، یک آزمایشگاه و یک ساختمان ستادی در مجموع با هزینه یکصد میلیارد ریال می شوند.
وی اضافه کرد: احداث این مراکز که هر یک در فضایی به مساحت 525 متر مربع احداث شده اند، در قالب الب انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای سال جاری آغاز شده است..
وی خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه 50 درصد هزینه احداث این طرح ها از سوی وزارت بهداشت تامین می شود و تامین زمین و مقدمات اجرای پروژه ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
به گفته وی، در این مسیر، خیران سلامت، شهرداری ها، آستان قدس رضوی و سازمان مسکن و شهرسازی نقش موثری در تحقق اهداف سلامت و توسعه خدمات بهداشتی و زیر ساختی خواهند داشت.
حال حاضر چهار میلیون نفر از جمعیت شش میلیونی استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، گناباد و تربت جام قرار دارند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی به 14 شهرستان استان خراسان رضوی را بر عهده دارد.
درسه سال گذشته 40 مرکز جامع خدمات سلامت، 111 پایگاه سلامت و 429 خانه بهداشت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد احداث شده است.
3027/6012خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.