به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس عیسی ملک‌ پور در پنجمین جلسه کمیته پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان ارسنجان افزود:بر اساس نتایج آماری سال 1395 جمعیت باسواد استان از حدود 94 درصد سال 1390 به حدود 96 درصد رسیده است و این در حالی است که میانگین با سوادی کشور 92 و نیم درصد است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: براساس همین سرشماری استان فارس در سال 90 دارای 2میلیون و 948 هزار و 756 با سواد بوده که این تعداد در سال 95 با افزایش حدود 2 درصدی به سه میلیون و 33 هزار و 423 نفر رسیده است.
ملک پور گفت:‌ برای ریشه کنی بی سوادی از سال 1393 شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی احیا شد و بر اساس سرشماری سال 1395، استان فارس به‌ عنوان مهد علم و ادب و فرهنگ، یک استان پیشرو در فعالیت‌های نهضت سوادآموزی بوده است.
وی با اشاره به جایگاه شهرستان ارسنجان در فعالیت‌های سوادآموزی گفت: آموزش و پرورش این شهرستان در سه سال گذشته توانسته‌ است در شناسایی، جذب و نگهداشت سوادآموزان موفق عمل کند و رتبه دوم استان فارس را نیز از آنِ خود کند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان نیز در این جلسه گفت: این واحد براساس سیاست های ابلاغی مبنی بر پالایش اسمی و تعیین میزان سواد گروه هدف بین 10 تا 49 سال و شناسایی، جذب وثبت گروه هدف اقدامات مهمی انجام داده است.
کاظم خادمی ادامه داد: از سال 1393 تا 1395 بیش از هزار سوادآموز آموزش دیده‌اند و در سال تحصیلی جاری نیز 474 سواد آموز در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال توسط 115 آموزش‌دهنده باسواد می‌شوند.
دریافت و انتشار خبر:‌ غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.