به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا ، مهندس فرج الله نصیری با بیان اینکه اغلب شهرستان های جنوب و شرقی استان از این سیلاب زیان دیده اند گفت: اعطای تسهیلات در شهرستان های لارستان، فراشبند ، فسا ، داراب ، رستم ، فیروزآباد ، قیر و کارزین ، زرین دشت ، جهرم ، لامرد ، مهر ، خنج، استهبان، نی ریز و گراش تعیین شده است .
وی با بیان اینکه تسهیلات 20میلیون تومانی در روستاها و شهرهای کوچک برای جبران خسارت های سیل دراین شهرستان ها پرداخت می شود گفت:‌همچنین اعتبارات لازم برای شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت نیز در آینده نزدیک تامین وقابل پرداخت خواهد شد.
نصیری افزود:برخی از واحد های ساختمانی در شهرستان های یاد شده کامل تخریب شده است،برخی از واحد هایی که با مصالح خشت گل و سنگ ساخته شده اند غیر قابل تعمیر است و بایستی نوسازی شوند و بسیار ی از واحدها نیز سازه سالم دارند اما الحاقات ساختمان آسیب دیده است وقابل تعمیر ومرمت است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس ادامه داد: در مجموع 59 شهر و 778 روستا در سیلاب های سال گذشته خسارت دیده است، یک هزار و 639 واحد ساختمانی شهری و پنج هزار و 674 واحد ساختمانی روستایی دراین سیلاب ها دچار خسارت کلی شده اند که می بایست از نو احداث شوند.
نصیری بیان کرد: همچنین بر اساس کارشناسی های انجام شده 10 هزار و 216 واحد مسکونی شهری و 14 هزار و 311 واحد مسکونی روستایی در سیلاب سال گذشته با توجه به مصالح خشت و گل و سنگ در شرایط عدم ایمنی وجود دارد و احتمال تخریب آن وجود دارد .
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس اظهار داشت: بنیاد مسکن با در نظر گرفتن اولویت نسبت به درجه و میزان خسارت ها برای واحد های تخریب شده و واحد های نیازمند تعمیرات تسهیلات پرداخت می کند . سامانه های بارشی از شامگاه یکشنبه 24 بهمن 95 هوای استان فارس را تحت تاثیر قرار داد و بارش های گسترده موجب خوشحالی مردم استان شد مردمی که چند سالی است شاهد خشکسالی بوده اند اما در همین حال، برخی مناطق استان نیز از سیل آسیب دید و محورهای ارتباطی شمار زیادی از روستاها در اثر سیل مختل شد.
برخی زیرساخت ها و منازل روستاییان و بافت فرسوده برخی شهرهای استان در اثر این بارش ها و به راه افتادن سیلاب، آسیب دید .
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده ‌
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.