به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عطاءالله زمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) با بیان اینکه در این دهه، پروژه‌های عمرانی و مسکونی با اعتبار 297 میلیارد و 615 میلیون تومان در این استان به بهر‌برداری می‌ر‌سد اظهار داشت: بهسازی 7 هزار و 481 واحد مسکن روستایی با اعتبار 224 میلیارد و 430 میلیون ریال از جمله برنامه‌های شاخص این دهه است.

وی بازسازی 351 واحد مسکن روستایی با اعتبار 11 میلیارد و 121 میلیون تومان و اجرای 9 پروژه طرح هادی روستایی با اعتبار 996 میلیون تومان را از دیگر برنامه‌های ویژه دهه حساب 100 امام خمینی (ره) در استان فارس عنوان و خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن شهری نیز 622 واحد مسکونی در قالب 6 پروژه و با اعتبار 61 میلیارد و 70 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس عنوان کرد: در مجموع 19 هزار و 100 خانوار استان فارس از برکات این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

زمانی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فعالیت بنیاد مسکن در جهت توسعه روستاها تهیه طرح هادی است و بنیاد مسکن استان فارس باید در حدود 2 هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار این استان طرح هادی تهیه کند که تاکنون در 2 هزار و 329 روستا این طرح تهیه شده است و به زودی جشن اتمام تهیه طرح هادی در روستای استان فارس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته طرح هادی در 664 روستا اجرا شد و در مجموع از ابتدا تا کنون در 1030 روستای بالای 20 خانوار استان فارس این طرح اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: در قالب سهمیه قیر رایگان 2 میلیون متر مربع از سطح معابر روستایی این استان آسفالت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 949 قطعه زمین برای ساخت مسکن به روستاییان واگذار شده است، اظهار داشت: از ابتدا تاکنون نیز 86 هزار و 275 قطعه زمین به روستاییان استان فارس واگذار شده است و در نظر است که در سال 96 نیز 2 هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار شود.

زمانی با بیان اینکه در سال گذشته 13 هزار جلد سند مالکیت روستایی و 7 هزار جلد سند مالکیت در شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان فارس صادر شده است، افزود: از ابتدا تاکنون 276 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در این استان صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه از 388 هزار و 680 واحد مسکونی روستایی استان تاکنون 218 هزار واحد مسکونی معادل 56 درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند، گفت: در سال 96 نیز سهیمه بهسازی و نوسازی 14 هزار و 800 واحد روستایی به بنیاد مسکن داده شده است.

وی با بیان اینکه عمده واحدهای غیرمقاوم استان فارس در اطراف کلان‌شهر شیراز است، افزود: این ساخت‌ و سازها خارج از طرح هادی و بدون مجوز انجام می‌شود.

زمانی با بیان اینکه برای کمک به تامین مسکن معلولان تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز منعقد شده است، افزود: براساس این تفاهم‌نامه برای 934 خانواده‌ دارای دو معلول و بیشتر استان فارس مسکن ساخته می‌شود که تاکنون کار ساخت 140 واحد مسکونی آغاز شده و 42 از این واحدها تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه تامین زمین برای خانوارهای شهری بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن و راه‌ و شهرسازی است، افزود: براساس این تفاهم‌نامه 32 میلیون تومان وام بلاعوض در نقاط شهری و 18 میلیون تومان وام بلاعوض در نقاط روستایی برای تامین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به پرداخت تسهیلات 15 میلیون تومانی با بهره 5 درصد به خانواده‌های دارای دو معلول در نقاط روستایی اظهار داشت: علاوه بر این تسهیلات بنیاد مسکن در نقاط روستایی 2 میلیون تومان وام بلاعوض به روستائیان پرداخت می‌کند و زمین را نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 1261 مسکن شهری توسط بنیاد مسکن این استان ساخته شده است و امسال نیز برنامه ساخت 1524 واحد مسکن شهری را داریم، عنوان کرد: در حوزه مسکن مهر نیز تاکنون 26 هزار و 209 واحد مسکن مهر تکمیل و واگذار شده است.

زمانی با بیان اینکه در زلزله 5.1 ریشتری خنج 206 واحد مسکونی تخریب شد که اعتبارات بازسازی آن ابلاغ شده است، گفت: در سیل اخیر نیز یک 1639 واحد مسکن شهری و 5670 واحد مسکن روستایی آسیب جدی دید و 4500 واحد مسکونی شهری و روستایی نیز بر اثر آسیب سیل به تعمیر نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد واحدهایی که در سیل اخیر تخریب شدند واحدهای غیرمقاومی بودند که صاحبان آن برای نوسازی تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 608531
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.