دکتر سعید نوریان افزود: در این خصوص هنوز هم صحبتی از افزایش هزینه خرید داروها در کشور و استان نیست و پس از اعلام دولت برابر با درصدی که ابلاغ می شود با همان ضریب، تغییر قیمت خواهیم داشت. وی یادآور شد: هیچ داروخانه ای به طور خودسرانه قیمت داروها را بالا نمی برد و البته در مورد نسخی که مربوط به بیمه هاست اصلا این امکان وجود ندارد و در خصوص اقلامی که فروش آزاد دارد نیز تاکنون در فارس گران فروشی گزارش نشده اما در تمامی اصناف ممکن است تخلف صورت بگیرد و مردم باید موارد را به دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارش دهند.
دکتر نوریان گفت: بیماران به منظور دریافت اطلاعات بیشتر از وضعیت بازار دارو در صورت برخورد با مشکل به خصوص در مورد داروهای خاص می توانند به واحد تدارکات دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند تا نحوه تهیه قلم دارویی مربوطه به آنها اعلام شود.
وی در ادامه از افزایش حجم مصرف داروهای ضدسرطان در فارس خبر داد و افزود: این بالارفتن میزان مصرف به دلیل پیشرفت تشخیص ها رخ داده و بسیاری از افرادی که قبلا سرطان در آنها در مراحل پیشرفته شناسایی می شد اکنون در دوره های اولیه، بیماری آنها تشخیص داده می شود.
دکتر نوریان عنوان کرد: با توجه به اینکه عادات غذایی، نحوه زندگی و به خصوص استرس یکی از عوامل اصلی بروز سرطان است، پیرو این موارد، سرطان و مصرف داروهای مربوط به آن هم افزایش یافته است.
فارس استان الگو در مصرف منطقی دارو
نایب رئیس انجمن داروسازان فارس گفت: فارس استان الگو در زمینه مصرف منطقی دارو است به طوری که در خصوص یکسری داروهای بیمارستانی از جمله آلبومین و برخی آنتی بیوتیک های تزریقی در تعدادی از بیمارستان ها طی 2 سال اخیر یک راهنمای مصرف دارویی تعیین و نحوه مصرف مشخص شده است.
دکتر نوریان افزود: در این برنامه که به ویژه در بیمارستان نمازی در حال اجراست داروسازان بر نحوه آماده سازی و حجم مصرف دارو نظارت می کنند و ضمن ترویج مصرف صحیح و منطقی از نظر جنبه های اقتصادی نیز در این زمینه صرفه جویی می شود.
نایب رئیس انجمن داروسازان فارس عنوان کرد: حضور داروسازان متخصص بالینی در مراکز درمانی و همکاری آنها با پزشکان متخصص برای تعیین نوع دارو از شیراز آغاز و برای سایر مناطق کشور الگو شده است چنانچه حضور داروسازان در مراکز آموزشی- درمانی علاوه بر کاهش مرگ و میر، افزایش درصد درمانهای موثر را نیز به همراه خواهد داشت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610255
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.