حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: این طرح بزرگ قرآنی امسال نیز برای سومین سال متوالی توسط موسسه قرآنی-فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از موسسه‌های بزرگ قرآنی کشور اجرایی می‌شود.

شاهسونی تصریح کرد: در طرح ملی رحله که مدت برگزاری  آن 53 روز است و ویژه اوقات فراغت تابستانی است٬ شرکت‌کنندگان که بیشتر نوجوانان و جوانان هستند چهار جزء از قرآن را حفظ می‌کنند.

مدیرموسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به جزییات طرح ملی رحله 3 اشاره و بیان کرد: با توجه به عدم تحقق کامل تعهدات مالی نهادهای قرآنی دخیل در طرح ملی رحله 2 در سال 95، این طرح امسال تنها در 14 مرکز (به جز مدارس شبانه‌روزی بیت الاحزان) و ویژه برادران برگزار می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در حالی که هفت ماه از پایان طرح رحله 2 می‌گذرد هنوز در پرداخت حقوق اساتید با مشکل روبه‌رو هستیم و به همین منظور در دوره جدید قراردادها با اساتید و مدیران طرح به تاریخ و مبلغ معین تنظیم می‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: مهلت ثبت نام میزبانان طرح رحله را تا 15 اردیبهشت ماه است و موسسات قرآنی در سراسر کشور که تمایل به دریافت میزبانی طرح را داشته باشند می‌توانند هر روز از ساعت 8 صبح تا 13 با شماره 09171911250 تماس‌گرفته و یا به سایت موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت‌زهرا(س) به نشانی http://beytolahzan.ir/ مراجعه کنند.

شاهسونی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت 14 مرکز برگزاری در سال جاری، اولویت واگذاری با مؤسساتی است که زودتر ثبت نام کنند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: در سال‌های گذشته وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور این طرح بزرگ قرآنی را حمایت می‌کنند و امسال نیز درخواست همکاری بیشتر در اجرای این طرح بزرگ هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609479
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.