به گزارش ایرنا، استاندار فارس، جمعه در این دیدار که با حضور معاون رئیس پارلمان مجارستان و همچنین سفیر مجارستان در ایران در شیراز برگزار شد، ضمن تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های فارس در حوزه های گردشگری، معدنی، دانشگاهی و حمل و نقل گفت: در شرایط فعلی کشور ایران به عنوان امنیت ترین کشور منطقه و یکی از امن ترین کشورهای جهان و استان فارس نیز به عنوان یکی از امن ترین استان های کشور فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این حوزه ها است.
وی ادامه داد: وجود بناها و آثار مذهبی، تاریخی و ادبی، برخورداری از دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان مطرح ترین دانشگاههای کشور، برخورداری از شبکه حمل و نقل جاده ای، دسترسی به آبهای خلیج فارس، توانمندی های کشاورزی و برخورداری از معادن متعدد، همه از جمله ظرفیت هایی است که فارس را به استانی مستعد برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.
افشانی اظهار کرد: با توجه به تصویب اعتبار 2 هزار و 400 میلیارد ریالی از سوی دولت برای توسعه فرودگاه بین المللی شیراز، در آینده نزدیک شاهد توسعه هرچه بهتر و بیشتر این فرودگاه نیز خواهیم بود.
وی، ابراز امیدواری کرد که این سفر زمینه ساز گسترش همکاری های تجاری، بازرگانی، علمی و دانشگاهی و گردشگری بین استان فارس و کشور مجارستان باشد.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
6122
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.