به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمد علی افشانی در دیدار با فرمانداران این استان افزود: اگر در جامعه امنیت و آرامش حاکم باشد بخش قابل ملاحظه ای از وعده ها محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: تبعیت از رهبر معظم انقلاب در این نیست که در هر سخنرانی چند بار مباحث مورد تاکید ایشان از جمله شعار سال را مطرح کنیم بلکه باید وقتی دستوری می دهند آن را اجرا کنیم.
او ادامه داد: در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی، دولت به تنهایی پاسخگو نیست و هر بخش از حاکمیت به میزانی که از ظرفیت حاکمیت را اشتغال کرده باید پاسخگو باشد و دولت نیز باید از فرصت این نامگذاری استفاده کرده و سایر بخش های حاکمیت را وادار به پاسخگویی کند.
وی، دفاع از حق مردم را از وظایف اصلی مسئولان و فلسفه وجودی آنها دانست و بیان کرد: فرمانداران نباید در دفاع از حق هراس داشته باشند چرا که دفاع از حق شیرین ترین کار آدمی در طول حیاتش است.
استاندار فارس ادامه داد: اگر در حوزه فعالیتمان جرات دفاع از حق را نداشته باشیم و حقی از کسی ضایع شود این پست و مقام ها هیچ اهمیتی ندارند.
افشانی، بر لزوم مبنا قرار دادن قانون از توسط فرمانداران گفت: هرگاه قانون رعایت شود مردم احساس خوبی خواهند داشت.
استاندار فارس، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا (29 اردیبهشت) افزود: به ما ارتباطی ندارد که چه کسی توسط مردم انتخاب می شود و فرمانداران باید به قیمت جانشان از انتخاب مردم دفاع کنند و زمینه مشارکت بیشتر مردم را فراهم نمایند و این اتفاق نیز زمانی روی می دهد که مردم احساس کنند از حق آنها دفاع می شود.
وی اظهار کرد: رضایت مردم مهمترین شاخصی است که باید خودمان را با آن ارزیابی کنیم و اگر دیدیم که مردم واقعا ناراضی هستند خودمان را اصلاح کنیم و اگر توان تامین خواست مردم را نداریم صادقانه به آنها بگوئیم چرا که مردم می پذیرند.
افشانی، دولت یازدهم را دولت نجات ملی دانست و گفت: این دولت با بکارگیری نیروهای باتجربه و با استفاده از اوراق قرضه و خزانه اسلامی، در حالی که اعتبارات کشور بسیار محدود و در حد پرداخت حقوق و یارانه بود، مانع از تعطیلی پروژه های عمرانی شده است.
استاندار فارس، اطلاع رسانی در خصوص اقدامات انجام شده و ارائه گزارش به مردم در این زمینه را نامطلوب توصیف کرد و افزود: امروزه فضای مجازی بر مردم تاثیر دارد و رسانه ها نیز که بهترین ابزار نظارت بر قدرت و پیشگیری از فساد و اصلاح رفتار مدیران هستند باید بتواند به خوبی نقد کند.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه حق ندارند با احساسات مردم تجارت کنند و منافع خود را بر منافع جامعه ترجیح دهند.
افشانی، مهمترین نتیجه کارکرد مجموعه مدیریت و فعالان بخش خصوصی و دولتی فارس در سال گذشته را مربوط به میزان بیکاری دانست و افزود: برای رسیدن به این نتیجه، بخش های عمرانی، سیاسی و اقتصادی دخیل هستند.
6122/ 2027
دریافت خبر: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.