به گزارش ایرنا جمشید جعفر پور، دوشنبه در آیین گشایش همایش ملی ریحانه النبی در شهرستان مُهر افزود: باید جایگاه حضرت زهرا (س) را به درستی بررسی کنیم و دریابیم که تا چه حد با این جایگاه فاصله داریم و اینکه چگونه برای تمسک به سیره آن حضرت باید گام برداریم.
نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید بررسی کنیم که آن حضرت اگر امروز در جامعه ما وجود داشت چگونه رفتار می‌کرد و این نحوه عملکرد را برای زنان امروز خود ارائه دهیم که بی شک تحقق این موضوع مهم نیازمند اهتمام محققان و پژوهشگران است.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضرت زهرا (س) الگوی تمام زنان و مردان مسلمان است و اگرچه 1400 سال از زمان زندگی آن حضرت سپری می شود اما باید این الگوها را همچنان حفظ کنیم و به آنان باز گردیم و در زمان کنونی نیاز به پیروی از سیره این بانوی بزرگوار بیشتر احساس می شود.
جعفرپور بیان کرد: ما همانند گمگشتگان در بیابان‌های تیره، نیازمند راهنمایی هستیم و قرآن و اهل بیت (ع) این راهنمایی را در اختیار ما قرار می‌دهند.
وی، برگزاری همایش ملی ریحانه النبی را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: در زمان کنونی ما احتیاج مبرمی به چنین همایش هایی داریم تا در هیاهوهای برنامه‌های روزانه، ما را به معارف قرآن و سیره اهل بیت (ع) بیشتر متذکر شوند.
همایش ملی ریحانه النبی تا بیستم جمادی الثانی (بیست و نهم اسفند) که سالروز ولادت حضرت زهرا (س) است در شهرستان مُهر ادامه دارد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: قاسم حاجی پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.