به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی امسال با شعار ' آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی' به استقبال نوروز خواهد رفت، افزود: در نوروز 96 بیش از 15 هزار نیرو اعم از انتظامی و دستگاه های مرتبط با نیروی انتظامی، وظیفه خدمات رسانی به مسافران را بر عهده خواهند داشت که از این تعداد 11 هزار نیرو از عوامل انتظامی هستند.
وی ادامه داد: همچنین با راه اندازی قرارگاه نوروزی، 190 ایستگاه نوروزی وظیفه پاسخگویی به مسافران را در سراسر استان فارس برعهده دارند.
این مقام انتظامی بیان کرد: 60 ایستگاه نوروزی نیز با هدف خدمات رسانی به مسافران از سوی پلیس راهور در شیراز مستقر خواهد شد.
گودرزی گفت: همچنین برای ایام نوروز، 700 گشت خودرویی و 400 گشت موتوری در استان فارس پیش بینی شده و 300 گشت پیاده برای کلانشهر شیراز ساماندهی کرده ایم.
فرمانده انتظامی فارس افزود: افزون بر این به دنبال استفاده از پلیس پیاده، پلیس دوچرخه سوار و گشت موتوری در نقاط گردشگری و بافت تاریخی هستیم تا امنیت مسافران و میهمانان نوروزی بیش از پیش تامین شود.

** دستگیری کلاهبردار اینترنتی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان فارس هم در این نشست خبری گفت: فردی که با استفاده از فضای مجازی با انتشار یک آگهی در مورد تورهای گردشگری و چارتر به مقاصد مختلف، از متقاضیان کلاهبرداری می کرد، دستگیر شد.
سرهنگ حبیب الله رجبلی افزود: در پی دریافت گزارش هایی در مورد این کلاهبرداری، پرونده ای تشکیل شد و پیگیری این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: پلیس با بررسی های تخصصی و با مشخص کردن شماره کارت های بانکی، به کلاهبرداری متهم در برخی استان ها از جمله فارس، ایلام، کرمان و کرمانشاه با استفاده از ایمیل و هفت خط تلفن همراه و با استفاده از فضای مجاری واتساپ و تلگرام پی برد.
رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: پس از شناسایی متهم، با انجام اقدام های پلیسی مخفیگاه متهم در استان هرمزگان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی دستگیر شد.
وی، شمار مالباختگان این کلاهبرداری را 80 نفر بیان کرد و گفت: متهم تاکنون به 40 مورد اخذ وجه غیرقانونی اقرار کرده و از افراد بین 6 میلیون ریال تا 200 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
رجبلی، از شهروندان خواست برای تهیه و خرید بلیت تورهای گردشگری به مبادی رسمی، شرکت ها و موسسه های قانونی و دارای مجوز، مراجعه کنند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.