به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی چهارشنبه در نشست فرمانداران و بخشداران استان در شیراز، انتقال مدیریت دولتی را به جامعه، امری ضروری دانست و بیان داشت: لازمه انتقال این مدیریت، آزادی و قدرت انتخاب است و این مهم زمانی محقق می شود که نهادهای اجتماعی و به ویژه احزاب در جامعه قدرت بگیرند.
وی افزود: در عصری زندگی می کنیم که عمر مدیریت دولتی متمرکز در جامعه دیگر تمام شده و همانگونه که پدرسالاری در جامعه پذیرفته نمی شود مدیریت متمرکز دولتی هم به معنای عام آن قابل پذیرش نیست.
افشانی بیان کرد: مانع انتقال مدیریت دولتی به جامعه، ناسیونالیسم ملی و تعصب دینی توام با جهل است و اینها مواردی است که اجازه نمی دهد مدیریت دولتی به جامعه منتقل شود.
وی، همچنین بی اعتنایی به حاکمیت قانون، ناکار آمدی و فساد را از مهمترین موانع پیش رو توسعه دانست.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به 2 انتخابات پیش رو (بیست و نهم اردیبهشت 96) اشاره کرد و خطاب به فرمانداران و بخشداران حاضر در این نشست گفت: دفاع از حق مردم مهمترین وظیفه شماست، هم از کسی که می خواهد انتخاب شود و هم فردی که می خواهد انتخاب کند.
وی گفت: کسی که نمی تواند از حق مردم دفاع کند حتی اگر به قیمت جانش تمام شود باید فارس را بگذارد و برود.
استاندار فارس افزود: به هیچ وجه به دنبال این نباشید که چه کسی از چه طیف و جناحی انتخاب می شود، بلکه به دنبال این باشید که همان که مردم انتخاب می کنند برنده نهایی انتخابات شود.
وی اضافه کرد: مبنای رد یا تایید صلاحیت اشخاص هم باید فقط قانون باشد، باید بر قانون اشراف بیشتر پیدا کنید تا بتوانید از حق مردم دفاع کنید.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم همکاری فرمانداران با هیات نظارت بر انتخابات، افزود: باید با هم افزایی، دانش و تسلط بر قانون، به دنبال حاکم کردن قانون باشید.
او افزود: کسانی که تصور می کنند از مردم بهتر می فهمند به این دلیل است که مردم را نمی شناسند، مردم آگاه هستند و بسیار خوب می فهمند، بنابراین باید بگذاریم مردم انتخاب کنند و بی شک هرچه افراد دارای صلاحیت بیشتری تایید شوند مردم بیشتر پای صندوق می آیند و قدرت انتخاب آنان نیز بیشتر می شود.
افشانی، افزایش مشارکت مردم را یک ضرورت دانست و گفت: مهمترین پشتوانه نظام در عرصه ملی و بین المللی میزان مشارکت مردم است، به هر میزان که این مشارکت بیشتر باشد دیپلمات های ما قدرت چانه زنی بیشتری خواهند داشت.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد.

**مدیری که در مقابل تخریب دولت ساکت است، به صندلی مدیریت تکیه نزند
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیان عملکردها و اقدامات انجام شده از سوی دولت تدبیر و امید یک ضرورت است و مدیران بخش های مختلف باید به این مهم توجه ویژه داسته باشند.
افشانی افزود: متاسفانه با وجود موفقیت های کم نظیر دولت، عده ای بدون توجه به اینکه دولت در چه شرایطی اداره امور را در دست گرفت و اینکه اگر روند گذشته ادامه می یافت امروز کشور چه سرنوشتی داشت، خدمات و اقدام های دولت را زیر سوال می برند.
وی ادامه داد: دولت یازدهم از ابتدای شروع فعالیت خود موفق شد که تورم را کنترل کند، به بازار ارز ثبات بخشد و بر فضای اقتصادی و اجتماعی کشور، آرامش را که لازمه توسعه، پیشرفت و ارتباطات بین المللی است، حاکم کند.
استاندار فارس، با اشاره به موفقیت دولت در اجرای توافق برجام افزود: امروز آمریکا در صحنه بین الملل تنهاست و حتی اگر بخواهد مانعی بر سر راه این توافق ایجاد کند هیچ کشوری با او همراهی نخواهد کرد.
افشانی افزود: باید تمام اقدام های دولت به مردم گفته شود و فرمانداران و بخشداران از فرصت موجود استفاده کرده و بودن واهمه کارها را بیان کنند.
وی گفت: مدیری که از بیان اقدام های انجام شده هراس داشته باشد و نتواند از عملکرد زیرمجموعه خود دفاع کند و در مقابل هجمه هایی که علیه دولت می شود و در مقابل تخریب ها سکوت کند نباید به صندلی مدیریت تکیه زند.
استاندار فارس، در مورد برخی از اقدام های انجام شده در این استان گفت: یکی از اقدام های اساسی، اجرای آزاد راه شیراز – اصفهان به طول 230 کیلومتر است که با به انجام رسیدن آن 130کیلومتر از فاصله بین شیراز تا اصفهان کاهش می یابد.
افشانی اضافه کرد: تا نیمه دوم سال 94 این طرح 23 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و میزان اعتبار اختصاص داده شده دولتی به آن 240 میلیارد تومان و اعتبارات اختصاص یافته از سوی شریک و پیمانکار طرح نیز 220 میلیارد تومان بود.
وی گفت: اما از اسفند سال 94 پیشرفت فیزیکی این طرح از مرز 50 درصد فراتر رفت که این معادل پیشرفت پنج سال گذشته است.
استاندار فارس در باره بحث ارتقای توان تولید ملی نیز گفت: امسال به هفت هزار و 500 واحد صنعتی در کل کشور 16 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که از این میزان سهم فارس در ابتدا 517 میلیارد تومان بود اما به دنبال اعتراضی که داشتیم سقف این رقم به شرط جذب برداشته شد.
افشانی، عملکرد بانک های استان فارس در اعطای تسهیلات را خوب ارزیابی کرد و افزود: ظرف چند روز گذشته 557 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شد و افزون بر این بیش از یک هزار میلیارد تومان توسط شعب بانک ها تایید شده و بیش از سه هزار واحد نیز در سایت بهین یاب صنعت، ثبت نام کرده اند.
وی گفت: علاوه بر این، بر اساس لیست تامین اجتماعی از 2 سال گذشته تا کنون، شمار کارکنان 241 واحد تولیدی این استان به طور متوسط بیش از 25 نفر افزایش یافته است و تعداد کارکنان برخی از واحدها تا 600 نفر می رسد که نمونه آن کارخانه سنگ خرم بید که با راه اندازی مجدد آن چند صد نفر در آن فعالیت می کنند.
استاندار فارس، در مورد تشکیل کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری در فارس نیز بیان داشت: با توجه به عضویت تمام مدیران در این کمیته، پاسخ تقاضاها ظرف 2 هفته داده می شود که تاکنون 140 واحد تولیدی مشکلاتشان بررسی شده و مشکلات 90 واحد حل شده است.
افشانی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر از دیگر اقدام های انجام شده در استان فارس، توسعه کشت گلخانه ای است و اینکه بنا شد 29 شهرک کشاورزی در این استان مطالعه و راه اندازی و در این شهرک ها فقط کشت گلخانه ای انجام شود.
وی ادامه داد: تا کنون مطالعات سه شهرک پایان یافته و فراخوان مشارکت در سرمایه گذاری در آنها نیز انجام شده است.
افشانی گفت: امروز میزان کشت گلخانه ای در استان فارس از 140 هکتار به 220 هکتار رسیده، کشت گیاهان دارویی از یک هزار هکتار در سال 93 به چهار هزار و 625 هکتار در سال 95 افزایش یافته و دانه های روغنی نیز از 2 هزار و 800 هکتار به 11 هزار و 500 هکتار رسیده است.
استاندار فارس، راه اندازی شهرک بین المللی سلامت و گردشگری را یکی دیگر از مهمترین کارهای انجام شده در این استان دانست و گفت: این شهرک در 830 هکتار و با اعتبار 10 هزار میلیارد تومان اجرا می شود و هم اینک طراحی آن با مشارکت مشاوران خارجی در حال انجام است.
افشانی افزود: همچنین در یک سال گذشته، یک میلیارد و 21 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای بخش صنعت در فارس مصوب شد که این رقم معادل 46 درصد کل مصوبات صندوق در سال 94 است.
وی اظهار کرد: همچنین 140 بسته سرمایه گذاری به ارزش 55 هزار میلیارد تومان به زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده تا علاقه مندان به سرمایه گذاری، طرح اولیه را با مطالعات مختصر در اختیار داشته باشند.
استاندار فارس افزود: دولت همچنین 2.2 دهم میلیارد دلار برای فاینانس (تسهیلات خارجی میان مدت) در فارس تصویب کرد که نیروگاه سیکل ترکیبی لامرد با 600 میلیون دلار و خط 2 قطار شهری شیراز با 771 میلیون دلار از مهمترین آنهاست.
افشانی اضافه کرد: علاوه بر این، 82 میلیون دلار نیز در سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران برای سرمایه گذاری 10 طرح مصوب شد که در مقایسه با سال های 93 و 94 که 4.6 دهم میلیون دلار بود 17 برابر شده است.
وی، شفاف سازی و سالم سازی سیستم را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای کاهش فساد باید ارتباط افراد در اداره ها کم یا به طوری کلی حذف شود و سامانه هایی به همین منظور راه اندازی شده که با استفاده از آنها بخش قابل ملاحظه ای از خدمات، بدون برقراری ارتباط با شخص ارائه می شود.
استاندار فارس ادامه داد: در بحث واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی نیز استان فارس با واگذاری 564 طرح و صرفه جویی حدود 800 میلیارد تومان استان اول و پیشرو در کشور است.
وی، با اشاره به بهره برداری از طرح های مختلف عمرانی در هفته دولت و دهه فجر 95 گفت: چندین طرح نیز در این استان در آستانه بهره برداری قرار دارد که امیدواریم در نیمه نخست سال 96 شاهد افتتاح آنها باشیم.
افشانی افزود: فولاد نی ریز با 345 میلیارد تومان اعتبار، بیمارستان و مرکز پیوند بوعلی سینا سیراز با 550 میلیارد تومان، سیمان خاکستری نی ریز با 430 میلیارد تومان، کاشی پردیس آباده، ورزشگاه میانرود شیراز و سد چشمه عاشق نی ریز از جمله این طرح هاست.
استاندار فارس در قسمت دیگری از سخنانش بر لزوم آمادگی تمام شهرستان های این استان برای استقبال از میهمانان نوروزی تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد با توجه به تداوم سرما در شهرهای شمالی کشور، در تعطیلات نوروز 96 شاهد حضور شمار بیشتری از مسافران در استان فارس و شهر شیراز باشیم و به همین دلیل باید تمام امکانات و ظرفیت ها برای استقبال و پذیرایی مناسب از این مسافران به کار گرفته شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.