به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی افشانی شامگاه سه شنبه در دیدار وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور افغانستان در شیراز افزود: حیف است رابطه برادرانه و دوستانه دو کشور تحت تاثیر یک سری عناصر سود جو قرار بگیرد که با قاچاق مواد مخدر برای نابودی دیگر انسان ها فعالیت می کنند و سلامت جوامع بشری را به خطر می اندازند.
استاندار فارس بر ضرورت هماهنگی ها و اقدام های عملی بیشتر در سطح دوجانبه و بین المللی برای ریشه کنی مواد مخدر تاکید کرد.
افشانی در ادامه به بهره مندی اتباع افغان در استان فارس مانند دیگر نقاط ایران از خدمات آموزش، سوادآموزی، بهداشت و درمان، مسائل حقوقی و بیمه ای اشاره کرد و گفت: حدود 100 هزار تن از اتباع افغان به صورت مجاز در استان فارس ساکن هستند و دست کم 200 هزار از اتباع این کشور به صورت غیرمجاز در این استان زندگی می کنند.
وی اظهار کرد: هم اینک 29 هزار و 125 تن از فرزندان اتباع افغان در مدارس استان فارس در حال تحصیل هستند.
استاندار فارس گفت: با فرمان مقام معظم رهبری، فرزندان مهاجران غیرمجاز افغان نیز از امکان سوادآموزی در مدارس ایران برخوردار شده اند.
وی افزود: پنج هزار و 20 نفر از دانش آموزان در حال تحصیل در استان فارس را فرزندان اتباع غیرمجاز افغان تشکیل می دهند.
وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان با هدف شرکت در برگزاری کنفرانس بین المللی تهران علیه مواد مخدر و جرایم سازمان یافته مرتبط به کشورمان سفر کرده است.
این کنفرانس بین المللی دوشنبه نهم اسفند با حضور وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران برگزار شد و نمایندگان و مسئولانی از 25 کشور و هشت سازمان بین المللی در آن حضور داشتند.
7387/ 2027
خبرنگار: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.