غلامعلی منتظر شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و فارس در زنجان افزود: این برنامه در قالب تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان از هشت سال پیش شروع شده است و هم اکنون دانش آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم مقطع ابتدایی در این برنامه پایش شده اند.
منتظر اظهار کرد: بعد از گذر از روند مطالعاتی و برنامه ریزی، فاز اجرایی این برنامه از سه سال قبل با شروع فعالیت دولت تدبیر و امید آغاز شده است.
معاون بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این برنامه در 10 سال آینده بتواند همه مقاطع تحصیلی را زیر پوشش قرار دهد و همه دانش آموزان ایران را به سمت ارتقا و تعالی کشور هدایت کند.
وی با تشریح این برنامه ملی، عنوان کرد: استعدادیابی دانش آموزان در قالب هشت گروه کلامی، هنری، فرهنگی - دینی، فضایی، مهارتی - بدنی، ریاضی، علوم و اجتماعی انجام می پذیرد.
منتظر اظهار کرد: به کمک پرسشنامه هایی که در اختیار معلمان قرار می گیرد و آموزش هایی که در فصل های تابستان می بینند، یاد می گیرند که از چه روش هایی بتوانند استعداد دانش آموزان را شناسایی کنند.
معاون بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: این برنامه در چهار ماهه ابتدای سال تحصیلی انجام گرفته و فعالیت دانش آموزان مورد رصد و ارزیابی معلمان قرار می گیرد، همچنین برای هر یک از آنها پروفایل جداگانه ای تشکیل می گیرد، تا با تحلیل علاقه مندی ها و استعدادیابی ها، هدایت شوند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته با اجرای برنامه ملی شهاب در پایه های چهارم و پنجم ابتدایی مدارس سطح کشور تعداد 380 هزار نفر در فرایند این برنامه قرار گرفتند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.