به گزارش ایرنا، رضا گلشن عصر روز چهارشنبه در همایش تبیین برنامه ملی شهاب در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج که درکانون فرهنگی- تربیتی امام علی (ع) درکرج برگزار شد، افزود: برنامه ملی شهاب با توجه به سومین سالگرد اجرایی شدنش در 193 منطقه آموزشی کشور در حال اجراست.
وی اظهارکرد: با توجه به رویکرد این برنامه برای شناسایی استعداد های برتر، امیدواریم تا مهر ماه 1406 همه دانش آموزان پایه های چهارم تا دوازدهم کل کشور تحت پوشش این برنامه ملی قرار گیرد.
گلشن از برنامه ملی شهاب به عنوان نخستین برنامه مدون برای استقرار الگوی تلفیقی در فرآیند آموزش کشور با هدف توجه به دانش آموزان دارای استعداد برتر یاد کرد.
وی یاد آور شد: در گذشته برای هدایت این استعداد ها ،دانش آموزان را در محیط های آموزشی خاصی قرار می دادیم اما با اجرا شدن این برنامه ، امکان این امر بوجود آمده که دانش آموزان دارای استعداد برتر در همان محیط آموزشی هدایت شوند.
مسئول اجرای برنامه ملی شهاب در کشور سازماندهی و توانمند سازی آموزگاران، معلمان و مدیران مدارس را یکی از عوامل مهم موفقیت در این برنامه ملی ذکر کرد و یاد آور شد: باید برنامه ها به گونه ای ساماندهی شود که امکان ارائه خدمات شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای استعداد برتر در همان محیط آموزشی فراهم آید.
گلشن با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی این برنامه در هفت استان کشور انجام شده اضافه کرد: در مرحله آزمایشی این برنامه 30 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند ولی امروز در کل کشور این برنامه ملی در حال اجرا ست.
وی در ادامه به توسعه اجرای این طرح همزمان با ارتقای پایه به پایه دانش آموزان پرداخت و اظهار کرد: پایه های جدیدی زیر پوشش این برنامه قرار می گیرند که امیدواریم بتوانیم یک مسیر اختصاصی برای پرورش استعداد های سرآمد و برتر دانش آموزان در چهار گوشه ایران مهیا کنیم.
وی گفت:بنیاد نخبگان کشور همواره تلاش زیادی در اجرایی شدن این طرح داشته و عمده هزینه های این طرح را تامین کرده است.
اکنون برنامه ملی شهاب در استان البرز برای دانش آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی اجرا می شود.
درهمایش شهاب کرج 450 نفر از مجریان برنامه ملی شهاب مدارس ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج شرکت کردند.
همایش توانمند سازی مجریان برنامه ملی شهاب به کوشش معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.