به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی عصر سه شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس در شیراز افزود: در معرفی شهدا باید تلاش شود که هیچ بزرگنمایی در مورد آنها نشود و شهدا و جنگ را آنگونه که بود به جامعه و به ویژه نسل جوان معرفی کنیم.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هم تاکید دارند که دفاع مقدس از فراموشی و تحریف حفظ شود و بدون تردید اگر دفاع مقدس همانگونه که بوده، توصیف شود هیچ چیز در آن کم نخواهد بود.
افشانی اظهار داشت: فرزندان این سرزمین به این دلیل که مقتدای آنها امام حسین (ع) بود تن به ذلت ندادند و از همه هستی خود گذشتند تا دیگران با عزت زندگی کنند و هرچه خواستند برای دیگران بود.
استاندار فارس ادامه داد: اگر ما هم می گوییم که می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید مشی و راه آنان را برگزینیم.
افشانی افزود: اگر فرزندان ما بدانند که شهدا چه کسانی بودند و چه می خواستند، دچار مشکلات اجتماعی نخواهیم شد.
وی اظهار کرد: نباید نقش شهدای زن را فراموش کنیم و این ذهنیت را نداشته باشیم که آنان تاثیر کمتری داشته اند بلکه باید به این موضوع واقف باشیم که اعم از مرد، زن، افراد سالخورده، نوجوان، جوان، کارگر و معلم همه در دفاع مقدس وظیفه ای برای خود متصور بودند.
افشانی گفت: امروز یکی از وظایف ما این است که بدانیم شهدا متعلق به همه اقشار جامعه هستند و اگر بتوانیم با عمل و گفتار صحیح همه اقشار را در مسیر شهدا قرار دهیم موفق بوده ایم اما اگر یک قشر را حذف کنیم، زیان آن به خودمان خواهد رسید.
وی، همچنین راه اندازی کتابخانه در موزه دفاع مقدس استان فارس را ضروری دانست و از مدیران ذی ربط این استان خواست انجام این کار را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
استاندار فارس، بر لزوم نصب یادمان شهدا در ورودی های شهرهای این استان نیز تاکید کرد و افزود: به دنبال این نباشیم که ساخت این نمادها با هزینه سنگین انجام شود زیرا هدف یادمان انتقال پیام است از این رو باید این یادمان ها به گونه ای طراحی و ساخته شود که با نگاه به آن پیام خود را منتقل کند.
استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود، امنیت را لازمه حیات شرافتمندانه دانست و گفت: جامعه ای که امنیت دارد در شرافت زندگی می کند و از طرفی امنیت مبنای توسعه نیز هست و جامعه بدون امنیت، پیشرفت و توسعه ای در پی نخواهد داشت.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.