دکتر حمزه ولوی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت:نزدیک سال نو، برخی افراد سودجوگونه های مختلف جانوری نظیر ماهی ها و لاک پشت های برکه ای ، سمندرها و مارها و گونه های بومی و غیر بومی حیات وحش را در اماکن عمومی می فروشند که با متخلفان در این زمینه برخورد جدی می شود .
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان کرد: متخلفان ضمن اینکه باید جریمه نقدی بپردازند، تحویل مراجع قضایی می شوند.
ولوی اضافه کرد:گشت های ویژه ای برای کنترل بیشتردر این زمینه فعال شده و دراستان فارس برخورد با متخلفین به صورت جدی صورت خواهد گرفت، همچنین ماموران اجرایی گارد حفاظت محیط زیست استان فارس در طول تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی عرصه های طبیعی استان را تحت نظارت قرارخواهند داشت .
وی اضافه کرد: مجوزی برای خرید و فروش جانورانی که خطر انقراض آن ها را تهدید می کند صادر نمی شود و عرضه مار آبی، لاک پشت و سمندر در ایام نوروز در کنار خیابان غیر قانونی است.
وی با تاکید بر ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی به خصوص مار و سمندر و لاک پشت (گونه های بومی و غیربومی) از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده فروش این حیوانات در اماکن عمومی یا میدان های میوه و تره بار مراتب را گزارش دهند.
ولوی با اشاره به خطرات احتمالی و امکان انتقال و شیوع بیماری بیان کرد: شهروندان از مبادرت به انجام این کار خودداری کنند و در صورت مشاهده متخلفان مراتب را به نزدیکترین واحد حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد : در صورت مشاهده هر گونه تعدی و تجاوز به عرصه های زیست محیطی و تنوع زیستی استان اعمال قانون می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین در ادامه گفت:تمهیدات لازم برای ارائه تسهیلات به گردشگران نوروزی از قبیل معرفی مناطق و گردشگاه ها، راهنمایی‌ها و توصیه‌های زیست محیطی و اسکان فراهم شده است.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
29 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.