به گزارش ایرنا، علی باقرزاده یکشنبه در نخستین یادواره 24 شهید سواد آموزی فارس و 176 شهید سواد آموزی کشور در شیراز افزود: باید تلاش کنیم تا با مستندسازی آثار و خاطرات این شهدای والامقام، آنها را به عنوان یک الگو در سطح بین المللی و جهانی مطرح کنیم.
وی گفت: این موضوع امانت و مسئولیتی در دست ما است و باید در هر موقعیتی که هستیم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ فرهنگ شهادت تلاش کنیم.
رئیس سازمان سواد آموزی کشور اظهار کرد: موضوع دفاع در همه ادیان و مذاهب موضوعی مقدس است و در جنگ تحمیلی هشت ساله نیز که خیلی از مولفه های جنگ های بزرگ را دارد ، دفاع شاخصه اصلی آن بوده است.
باقرزاده گفت: با پایان جنگ، عرصه دفاع هنوز باقی است و خسارت های زیادی در این زمینه به کشور ما وارد شده است که همچنان آثار آنها ادامه دارد.
وی ادامه داد: ضرورت دارد که رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس مستند شود و با ابزار هنر به نسل جوان معرفی شود.
29 بهمن ماه سال 65 یکی از کلاس های درس سواد آموزی در جنوب شیراز مورد حمله موشکی دشمن قرار گرفت که در این حادثه 20 تن از سواد آموزان به همراه چهار فرزند آنها به شهادت رسیدند و در دوران دفاع مقدس نیز چهار آموزشیار سواد آموزی شهید شدند.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.