به گزارش ایرنا، مراد یگانه روز یکشنبه در جلسه هماهنگی مراسم 19 دی سالگرد فتح میمک گفت: فتح میمک در واقع طلیعه پیروزی ها و فتح خاکریزهای دشمن در دوران دفاع مقدس بود و با این فتح و پیروزی بزرگ و تاریخی اعتماد به نفس رزمندگان برای ایستادگی و دفاع از خاک کشور بالا رفت.
وی افزود: ارتفاعات میمک بواسطه موقعیت جغرافیایی و اشراف بر خاک 2 کشور ایران و عراق از اهمیت سوق الجیشی ممتازی برخوردار بود و در اختیار داشتن این ارتفاعات برگ برنده نیروهای نظامی کشور فاتح محسوب می شد.
یگانه ادامه داد: فتح میمک از دستاوردها و نتایج درخشان مقاومت مردم ایلام بویژه عشایر انقلابی بود و وجه تمایز این عملیات حضور چشمگیر عشایر بویژه ایل بزرگ خزل بود.
فرماندار چرداول به ایستادگی و مقاومت مردم ایلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی هیچگاه شهرها و روستاها را ترک و به جاهای دیگر مهاجرت نکردند بلکه خود میزبان مهاجران جنگ زده از نقاط دیگر بودند و تا آخرین روزهای جنگ تحمیلی از وجب به وجب خاک ایران عزیز دفاع و حراست کردند.
یگانه بر آمادگی دستگاه ها و دوائر دولتی چرداول برای اعزام نیروها جهت شرکت در همایش گرامیداشت یاد و خاطره 19 دی در منطقه میمک تاکید کرد.
وی یادآور شد: نسل جوان امروز با حضور در این همایش ها یاد و خاطره رشادت ها فرزندان و رزمندگان برومند ایلام را گرامی می دارند و باید ادامه دهنده راه و مسیر شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی باشند.
فرماندار سیروان نیز در این جلسه گفت: فتح میمک یادآور دلاوری ها و خلق حماسه های جاودان و رشادت های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس بود.
بهمن جلیلیان افزود: دلاوری های مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی هیچگاه از یادها نخواهد رفت و فراموش ناشدنی است.
وی اظهار کرد: در حوادث و وقایع دفاع مقدس فتح میمک و حضور عشایر بخصوص ایل رشید خزل بیش از سایر مقاطع جنگ نمایان تر است و این خود نشانگر وفاداری و عمق ارادت و غیرت مردم ایران و عشایر سلحشور به ارزش ها ی والای انقلاب اسلامی و صیانت از خاک و وطن است.
جلیلیان به وضعیت مردم و نظام در آن دوران و کمبود سلاح های دفاعی اشاره کرد و بیان داشت: مردم با کمترین امکانات و سلاح های جنگی ثابت کردند برای دفاع از ناموس و کیان خود حاضرند از همه هستی و حتی جان خود بگذرند.
فرماندار سیروان از آمادگی تمام امکانات و تجهیزات اداری شهرستان برای اعزام نیروها به گردهمایی گرامیداشت یاد و خاطره فتح میمک در روز جمعه خبر داد.
عملیات فتح میمک با محوریت ارتش جمهوری اسلامی و همراهی عشایر ایل خزل 19 دی اجرا شد و نخستین عملیات نظامی در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس بشمار می رود.
ایل بزرگ خزل از فاتحان میمک در 2 شهرستان سیروان و چرداول سکونت دارند و به همین خاطر و در جهت هماهنگی برای شرکت در گرامیداشت 19 دی سالروز فتح میمک جلسه هماهنگی با حضور فرمانداران، فرماندهان سپاه و بزرگان ایل خزل 2 شهرستان چرداول و سیروان در فرمانداری شهر سرابله برگزار شد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7176/6034

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.