پیر حسین کولیوند، در گفت و گو با ایرنا با اشاره به از سرگیری فعالیت اورژانس هوایی فارس که از پنجم دی ماه جاری انجام شد، بیان داشت: یک پد بالگرد هم برای موارد اضطراری در اطراف بیمارستان شهر مُهر در جنوب این استان ساخته خواهد شد.
خدمات اورژانس هوایی استان فارس در پی سانحه سقوط بالگرد از ششم فروردین ماه 95 تا قبل از پنجم دی ماه جاری متوقف شده بود. در این سانحه که هنوز دلایل آن اعلام نشده است، هر 9 سرنشین بالگرد جان خود را از دست دادند.
وی افزود: شهرستان مُهر به سبب همجواری با عسلویه استان بوشهر، به عنوان شهر پشتیبان محسوب می شود و با در نظر گرفتن اینکه عسلویه از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به کوه متصل است و در میان این مسیر انبوهی از تاسیسات و امکانات قرار دارد برای خدمات رسانی بهتر در زمان وقوع حوادث احتمالی، ضروری است خدمات سلامت در این منطقه بسط و توسعه یابد.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور بیان کرد: به همین دلیل مقرر شده فرمانداری شهرستان مُهر، یک پایگاه اورژانش بسیار مدرن در این منطقه ایجاد کند که تجهیزات و نیروی انسانی آن را این مرکز تامین خواهد کرد.
کولیوند ادامه داد: افزون بر این 2پایگاه اورژانس جاده ای نیز در منطقه دارالمیزان و چاه کبگان شهرستان مُهر به زودی تجهیز و راه اندازی می شود.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور، همچنین در ادامه سفر خود به فارس در بازدید از راه های ارتباطی و مرکز بهداشتی درمانی شهر وراوی از توابع شهرستان مُهر، با استقرار پایگاه اورژانس 115 در شهر وراوی مرکز بخش وراوی موافقت و دستورات لازم را صادر کرد.
کولیوند افزود: به سبب حوادث متعدد رانندگی منجر به فوت در جاده های این بخش و تقاضاهای مکرر مردم و مسئولان مبنی بر ایجاد پایگاه اورژانس در این بخش، به زودی پایگاه اورژانش 115در شهر وراوی راه اندازی خواهد شد.
در این بازدید، مدیرکل اورژانس استان فارس، فرماندار شهرستان مُهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، بخشدار وراوی و رئیس و اعضای شورای اسلامی این بخش نیز حضور داشتند.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: قاسم حاجی پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.