حدود ۵۰ نفر از یادگاران دوران هشت ساله دفاع مقدس که سالیان درازی است با بیماری اعصاب و روان دست و پنجه نرم می‌کنند، در گوشه‌ای از شیراز و در مرکزی درمانی با مشکلات مختلف روبرو هستند که بازدید اخیر استاندار فارس از این مجموعه،‌ نویدبخش حل مشکلات آنها شد.

به گزارش جماران، ایرنا نوشت: اول مهرماه ۱۴۰۰ اهالی رسانه شیراز به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در آسایشگاه جانبازان روان بیمارستان جنت، پای حرف دل این یادگاران دفاع مقدس نشستند و این مشکلات را در رسانه‌ها انعکاس دادند.

این مکان که با نفس گرم سرداران و سربازان دیروز جبهه‌های دفاع از میهن اسلامی حال و هوای خاصی دارد، روزهای اخیر میزبان استاندار فارس بود.

محمدهادی ایمانیه که دوشنبه دوازدهم مهرماه ۱۴۰۰ در آیینی رسمی با حضور وزیر کشور به عنوان استاندار فارس معرفی شد، روز بعد در حالی که روزی تعطیل (سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)) بود، نخستین برنامه کاری خود را گره‌گشایی از مسائل و مشکلات این مجموعه قرار داد.

مشکلات مستاجران دائم و موقت مرکز اعصاب و روان جنت شیراز

پیش از این، مدیر داخلی بیمارستان اعصاب و روان جنت شیراز در بازدید اول مهرماه اهالی رسانه به آنها گفته بود: در حال حاضر ۴۴ جانباز اعصاب و روان بستری در گروه های مختلف سنی بصورت دائم در این مرکز بستری هستند و تعدادی دیگر نیز به صورت موقت به این محل منتقل می‌شوند.

محمدحسین همتی افزود: در این بیمارستان جانبازان پنج تا ۷۰ درصد اعصاب و روان سالیان سال بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس استاندارد علوم پزشکی، این مرکز درمانی تنها مجوز ۵۰ تخت دارد که مخصوص خدمات به بیماران اعصاب و روان جنگ تحمیلی است و خدمات به صورت رایگان ارائه می شود،گفت: این بیمارستان از سال ۹۵ تحت نظر شرکت خصوصی اقماری بنیاد شهید قرار گرفته است.

وی ادامه  داد: یکی از مشکلات این بیمارستان نبود رادیولوژِی، آزمایشگاه و آمبولانس مناسب بیماران اعصاب و روان است و همچنین نبود سازه مناسب از دیگر مشکلات این بیمارستان است.

عزم جزم برای حل مشکلات

و اما اینکه سیزدهم مهرماه ۱۴۰۰ روزی متفاوت در تقویم آسایشگاه جانبازان روان ثبت شد و ایثارگرانی که در بازدید اهالی رسانه از کم‌مهری برخی مسئولان گلایه‌مند بودند، شاهد حضور استاندار فارس در این مجموعه بودند.

این بازدید در نخستین روز پس از معارفه محمدهادی ایمانیه به عنوان استاندار فارس و در روزی تعطیل صورت گرفت که خود بازدیدی معنادار و گویای اهمیت تکریم جانبازان و خانواده معظم شهدا در دولت سیزدهم است.

حضور ابراهیم عزیزی،‌ محمدرضا رضایی کوچی و روح الله نجابت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان همچون معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در کنار استاندار از عزمی جدی برای گره‌گشایی از مشکلات جانبازان حکایت داشت.

این بار هم مسئولان بنیاد شهید، بیمارستان جنت و انجمن جانبازان شیمیایی استان بی واسطه و مستقیم به ارائه گزارشی از کمبود دارو،‌ تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز به مقام ارشد دولت در استان پرداختند.

بازدید معنادار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره اعلام کرد: هرچند سیزدهم مهرماه به مناسبت سوگواری رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) روزی تعطیل بود اما در عین حال، روزی پرمشغله برای استاندار و هیات همراه از نمایندگان مجلس، مسئولان و مدیران شهری بود.

حجت الاسلام محمد جواد محمدی‌پور افزود:  اینکه دکتر ایمانیه استاندار فارس در نخستین روز کاری خود و آن هم در روز تعطیل سراغ عزیزان جانباز روان آمد، پیامش این است که یکی از اولویت‌های مهم وی، ارائه خدمات به جامعه ایثارگری و خانواده معظم شهدا و گره‌گشایی از مشکلات آنها است.

بررسی مهمترین مشکلات جامعه ایثارگری و خانواده شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: مشکلات گروه‌های مختلف ضایعات نخاعی، شیمیایی، قطع عضو، اعصاب و روان، والدین ، همسر و فرزندان شهدا، جانبازان دارای کهولت سن و آزادگان در این جلسه مطرح و راهکارهای رفع آن بررسی شد.

وی اظهار داشت:‌ پایش سلامت، بیمه تکمیلی، اختصاص بخشی از بیمارستانها به اداره خدمات ویژه به جانبازان شیمیایی و تامین داروهای خاص از جمله مهمترین‌ مسائل و درخواست‌هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

کارگروه خاص حل مشکلات جانبازان تشکیل می‌شود

محمدی پور گفت:‌ استاندار فارس در این جلسه به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری دستور داد که کارگروه خاصی برای پیگیری این مسائل و گره‌گشایی از مشکلات جامعه ایثارگری در هفته آتی تشکیل شود.

وی ادامه داد: بنا بر دستور استاندار فارس، در قالب این کارگروه همه دستگاه های مسئول باید برای حل مشکلات جامعه ایثارگری بیایند پای کار و دانشگاه علوم پزشکی،‌ بنیاد شهید و دستگاه‌هایی که متولی بهداشت و درمان و تامین دارو و تجهیزات هستند وظایف ذاتی خود را دنبال کند.

به گفته این مقام مسئول، اختصاص باغی تفریحی و فرهنگی به جامعه ایثارگری از دیگر پیشنهادهای مطرح در این جلسه بود که قرار شد پیگیری‌های لازم در استانداری فارس و شهرداری شیراز در این زمینه صورت گیرد.

نوید نوسازی آمبولانس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس همچنین با اشاره به فرسوده بودن آمبولانس بیمارستان جانبازان روان جنت شیراز به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:‌ ایمانیه استاندار فارس قول مساعد داد که یک دستگاه آمبولانس استاندارد و مجهز به این بیمارستان اختصاص یابد که نویدبخش ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه ایثارگری خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.