بر اثر ورزش توفان و بارش تگرگ و جریان سیل در منطقه نوایگان و تنگ طحه ؛ بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال به محصولات باغ‌های آبی و دیم خسارت وارد شد.

فرماندار داراب گفت: بر اثر ورزش توفان و بارش تگرگ و جریان سیل در منطقه نوایگان و تنگ طحه ؛ بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال به محصولات باغ‌های آبی و دیم خسارت وارد شد.

به گزارش جماران، اصغر فرودی سه‌شنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: این پدیده های جوی در دوم مرداد ۱۴۰۰ رخ داد که محصولات بیش از چهار هزار هکتار باغ آبی و دیم در شهرستان داراب آسیب دید.

وی با بیان اینکه بازدیدهای کارشناسی از باغ های خسارت دیده منطقه تنگ طحه انجام شده است اظهار داشت: با توجه به اینکه اداره جهاد کشاورزی اطلاع رسانی خوبی انجام داد و بسیاری از باغ های ما بیمه هستند و این نقطه قوت است، بخشی از خسارات وارد شده از طریق بیمه محصولات کشاورزی پیگیر هستیم تا پرداخت شود.

فرودی گفت: کارشناس بیمه از مرکز استان آمده و به صورت ضربتی بررسی و محاسبه می کند و امیدواریم هر چه زودتر این خسارت پرداخت شود.

فرماندار داراب افزود: بخش دیگر خسارت را هم، کارشناسان جهاد و کارشناسان اداره راه بررسی و محاسبه می کنند و به مدیریت بحران استان و از آنجا به مدیریت بحران کشور و بعد به هیأت دولت منتقل می شود.

فرودی ادامه داد : قسمتی از خسارات، قطعا در قالب تسهیلات به مردم پرداخت خواهد شد و قسمت دیگر هم تحت عنوان تسهیلات بلاعوض بستگی به مصوبه هیأت دولت پرداخت خواهد شد.

مهدی احمدزاده ناظر بیمه محصولات کشاورزی داراب نیز  گفت: به دلیل اینکه بسیاری از باغ های این منطقه بیمه محصولات کشاورزی هستند تلاش می شود تا خسارت های وارده هر چه سریعتر بررسی و پس از برآورد های اولیه و طی مراحل پرداخت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.