رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نسبت به اوج گیری دوباره کرونا و شیوع موج پنجم بیماری کووید۱۹ در استان فارس هشدار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آمارهای اخیر کرونا در استان فارس، نسبت به اوج گیری دوباره کرونا و شیوع موج پنجم بیماری کووید۱۹ در استان هشدار داد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، مهرزاد لطفی در سیصد و چهل و هشتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با اعلام شرایط موجود و افزایش تدریجی موارد ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در استان، این را نشان دهنده اوج گیری دوباره کرونا و مواجهه با موج پنجم کرونا دانست و از آمادگی بیمارستان های فارس برای مقابله با شیوع احتمالی موج جدید کرونا خبر داد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرهای جنوبی استان و همچنین آمار مراجعه بیماران به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان ها، بر اهمیت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس در سطح جامعه، تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: ساده انگاری در برابر کرونا و سهل انگاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نتیجه ای جز چرخش مرگبار بیماری در خانواده ها و از دست دادن عزیزانمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، نخواهد داشت.

 لطفی در ادامه ضمن بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان، مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی را عاملی موثر در مقابله با این ویروس منحوس برشمرد و بر تداوم این مشارکت تا پایان اجرای واکسیناسیون سراسری تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز ، مجموع قربانیان بیماری کرونا از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا امروز چهارشنبه دوم خرداد را چهار هزار و ۷۶۱ مورد اعلام کرد. 

عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۵۴ هزار و ۱۸۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۲ هزار و ۷۶۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی همچنین از بهبودی ۲۶۴ هزار و ۱۸۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۷۶۱ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول در دانشگاه اعلام کرد که تاکنون ۲۸۱ هزار و ۶۲۱ مورد واکسن دوز اول و ۱۰۲ هزار و ۲۴۶ مورد واکسن دوز دوم به مردم استان تزریق شده است و در مجموع تا به امروز ۳۸۴ هزار و ۷۶۷ دوز واکسن به مردم استان فارس تزریق شده است. 

 همتی اضافه کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون دوز دوم در استان تقریباً به پایان رسیده است، منتظر دریافت محموله جدید واکسن هستیم و از هفته آینده طبق گروه های سنی اعلام شده، نام نویسی دوز اول واکسیناسیون در سامانه انجام خواهد شد.

 این مقام مسئول در دانشگاه تاکید کرد: ضروری است که همچنان پایبندی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.