مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید جزئیات افتتاج طرح های هفته دولت در تخت جمشید را اعلام کرد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت ۴۰ پروژه در تخت‌جمشید و حرایم آن با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش جماران، حمید فدایی با اعلام این خبر ابراز کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون حفاظت و مرمت، باستان‌شناسی، عمرانی، حقوقی، گردشگری، خدماتی رفاهی و فرهنگی معرفی خواهد شد.

وی افزود: طرح‌های در دست افتتاح نتیجه کار مداوم و تلاش مستمر مسئولان و کارشناسان این مجموعه با همکاری دستگاه‌های مرتبط است که از حدود دو سال گذشته تعریف شده و هم اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید پروژه‌های شاخص‌تر را معرفی کرد و عنوان داشت: در زمینه ساماندهی و تهیه زیرساخت‌های لازم گردشگری در محوطه تخت جمشید موضوع نورپردازی محوطه، نورپردازی عمومی و حفاظتی دیوار صفه و کاخ های تخت جمشید، بهینه سازی و به روز رسانی ۹۲ خط نوری به منظور اجرای برنامه نور و صدا، سازه های نمایشگاهی مجموعه، مسیر دسترسی ورودی تخت جمشید از میدان ملل تا ورودی مجموعه، طراحی و بهسازی سرویس های بهداشتی، ساماندهی ورودی و محوطه نقش رستم و ساماندهی و تجهیز اتاقک های میراث‌بانان یگان حفاظت صورت می‌گیرد.

فدایی ادامه داد: مستندنگاری‌های نقش رستم و نقش رجب در رابطه با پرونده ثبت جهانی این آثار در یونسکو، تهیه نقشه باستان‌شناسی شهرستان مرودشت، حفاظت و مرمت کاخ‌های مختلف مجموعه جهانی تخت جمشید با همکاری موسسه مرمتگران بدون مرز ایتالیایی و پژوهشکده حفاظت و مرمت کشور، ساماندهی انبارهای تخت‌جمشید و تهیه شناسنامه سنگ های منقوش در آن، اقدامات حفاظت و مرمت نقش برجسته ها و کتیبه های غار حاجی آباد و طراحی و اجرای محافظ های شیشه ای از دیگر اقداماتی است که در هفته دولت به ثمر می‌نشیند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.