رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد: طوفان و سیل در سال جاری 3 هزار میلیارد ریال به کشاورزی فارس خسارت وارد کرده است.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از ابتدای مرداد تاکنون بر اثر وقوع طوفان و سیل بیش از ۳ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی استان وارد شده است.

به گزارش جماران، نادر محمودی دوشنبه ۱۳ مرداد به خبرنگاران گفت: سیل و طوفان و بادهای شدید، از ابتدای مرداد تاکنون به زیربخش‌های کشاورزی در شهرستان‌های قیروکارزین، جهرم، خفر و فراشبند، بالغ بر ۳۳۲۱ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

او خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی و با هدف پیشگیری از خسارت، اطلاع رسانی لازم به بهره برداران بخش کشاورزی در خصوص ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع باد و طوفان شدید شده بود.

محمودی با بیان اینکه ارزیابی خسارت‌ها با همکاری مدیریت بحران استانداری و با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی انجام شده است، گفت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که کُل بهره‌برداران این بخش باید مد نظر داشته باشند.

او در عین حال گفت: متاسفانه و علی‌رغم تاکید بر ضرورت تحت پوشش بیمه قراردادن محصولات کشاورزی، برای بازسازی و بازتوانی بهره برداران خسارت دیده در اثر حوادث، استقبال خوبی از بیمه محصولات کشاورزی نشده است.

محمودی خاطرنشان کرد: در این شرایط امکان تخصیص و تامین اعتبار برای بهره برداران خسارت دیده از حوادث طبیعی به سختی امکان‌پذیر خواهد بود و می‌توان گفت که تا حدی غیر ممکن است.

رئیس اداره مدیریت بحران جهادکشاورزی فارس گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی باید بیمه محصولات خود را مد نظر داشته باشند و از بیمه به عنوان یک پشتیبان در زمان وقوع حوادث، استفاده کنند؛ قطعا تنها راه حمایت از بهره‌برداران زیان دیده در حوادث طبیعی، بیمه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.