مدیر کل دفتر بحران استانداری خراسان شمالی اعلام کرد: طی امروز و روز گذشته سیل یک هزار میلیارد تومان به این استان خسارت وارد کرده است.

مدیر کل دفتر بحران استانداری خراسان شمالی گفت: طبق برآورده های اولیه انجام شده طی روز گذشته و امروز، سیل حدود یک هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف این استان وارد کرده است.

به گزارش جماران، جواد نظری با اشاره به بارش باران های سیل آسا طی امروز و روز گذشته گفت: بارندگی های شدید روز گذشته موجب جاری شدن سیل در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان و شیروان شد.

وی افزود: سیل امروز و روز گذشته خسارت هایی را به بخش راه ها، منازل مسکونی، زیرساخت های شهرستان ها و کشاورزی وارد کرده است.

نظری ادامه داد: بیشتر خسارت های وارد شده در بخش کشاورزی به مزارع گندم بوده و بخشی از شالیزارهای برنج در پایین دست سد شیرین دره زیر آب رفته است.

وی با بیان اینکه طی امروز نیز بارندگی ها در شمال استان خراسان شمالی(بجنورد، شیروان، مانه و سلمقان و راز و جرگلان) آغاز شده است، اظهارکرد: بیشترین بارندگی ها مربوط به دو شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان بوده است.

این مقام مسئول گفت: طی امروز دو خودروی پراید به همراه سرنشینان در دو روستای سرچشمه و شیخ در شهرستان بجنورد گرفتار سیل شدند که سرنشینان با کمک نیروهای هلال احمر از سیل نجات یافته که البته حال یکی از آن ها بد بوده و به بیمارستان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بارندگی ها طی امشب نیز ادامه خواهد داشت، افزود: هم اکنون نیروهای امدادی در استان در حال آماده باش هستند.

نظری تاکید کرد: در حال حاضر تمامی راه ها باز هستند و هیچ مسیر مسدود شده ای وجود ندارد.

به گفته وی، فردا از شدت بارندگی ها کاسته خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.