سرپرست معاونت آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: استان فارس در زمینه جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی پیشتاز است.

سرپرست معاونت آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به جایگاه منابع طبیعی استان فارس، گفت: این استان در زمینه جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی پیشتاز  است.

به گزارش جماران، خسرو شهبازی در بازدید از پروژه مشارکتی آبخیزداری کاریان لارستان با اشاره به جایگاه منابع طبیعی استان فارس در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: استان فارس در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری و نیز انجام پروژه ‌های بیولوژیک و توسعه جنگل ‌ها به خوبی ورود پیدا کرده و اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده ‌است.

سرپرست معاونت آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور طرح‌های انجام شده در حوزه منابع طبیعی را زمینه ساز اشتغال مولد و بهبود معیشت برای روستا نشینان عنوان کرد و گفت: استان فارس یکی از پیشتاز ترین استان ‌ها در زمینه آبخیزداری است.

وی با بیان اینکه آبخیزداری راه مؤثری برای مهار آب برای تغذیه سفره ‌های آب زیر زمینی و حفاظت از جنگل‌ ها و مراتع است، خاطرنشان کرد: نهادهای اجرایی با توجه به خسارت‌ های متعدد ناشی از سیلاب ‌ها، رواناب‌ ها و فرسایش خاک باید در اجرای این طرح‌ ها بیش از پیش به منابع طبیعی کمک کنند.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم منابع طبیعی و پوشش گیاهی را توسعه دهیم کمتر شاهد خسارات به ‌ویژه در زمان وقوع سیلاب‌ ها خواهیم بود، افز ود: در لارستان اقدامات خوبی در این راستا انجام‌شده و همکاری مردم نیز در این زمینه قابل ستایش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.