در جریان سفر عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس به تهران و دیدار با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اساس قول مساعد وزیر مقرر شد که تا پایان هفته آتی، سه دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان‌های شیراز اختصاص یابد و تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ بیمارستان‌های نی‌ریز و مرودشت به این دستگاه مجهز شوند.
در این دیدار ضمن بررسی آسیب دیدگی و تعطیلی بیمارستان‌های خصوصی و خیریه استان فارس در پی شیوع ویروس کرونا، مقرر شد تدابیر لازم برای جبران این خسارت‌ها اندیشیده شود.
همچنین بر اساس پیشنهاد استاندار فارس بنا شد که امکان استفاده بیمارستان‌های خصوصی از تسهیلات کم بهره نیز مهیا شود.
پیگیری مسایل مربوط به مراقبان سلامت، پزشکان خانواده و وضعیت هزینه‌های جاری و عمرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان از دیگر مباحثی بود که در دیدار استاندار فارس با وزیر بهداشت بررسی شد و وزیر بهداشت نیز برای حل این مسائل قول مساعد داد.
استفاده از ظرفیت‌های گازی فارس برای توسعه صنایع پتروشیمی
استاندار فارس همچنین در دیدار با بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در باره استفاده از ظرفیت‌های گازی این استان برای توسعه صنایع به ویژه صنایع پتروشمی گفت و گو کرد.
تامین مواد اولیه و خوراک پتروشیمی جی ال تی شیراز و پیشبرد فرآیند اجرایی آن از دیگر موضوع‌هایی بود که در این دیدار از سوی استاندار فارس مطرح شد و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور نیز در این مورد قول مساعدت داد.
رحیمی، همچنین در جریان سفر به تهران و در دیدار با مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، قرارگاه خاتم الانبیاء، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی به بررسی وضعیت پروژه‌های حوزه این ۲ وزارتخانه در استان فارس که از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء در دست اجراست، پرداخت.
در این دیدار، وزارتخانه‌های یاد شده شرایط و شیوه تخصیص اعتبارت به پروژه‌ها را تشریح کردند و بر اساس پیگیری‌های انجام شده و تاکید استاندار فارس بر تاثیرگذار بودن این پروژه در توسعه همه جانبه فارس به عنوان پروژه‌های زیرساختی، مقرر شد شتاب بیشتری به اجرای این پروژه‌ها داده شود.
پروژه راه آهن اقلید - یزد، خط دوم آبرسانی به شیراز، پروژه بزرگراهی دشت ارژن به تنگ بوالحیات و سد نرگسی کازرون از جمله پروژه‌هایی بود که وضعیت آنها در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.