ظفر افشون، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته کل مصارف بانکی در استان ۵۱ هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۲۸ و چهار دهم درصدی داشته است.
او ادامه داد: در عین حال منابع بانکی بانک‌های استان نیز در سال گذشته ۲۳ و یک دهم درصد رشد داشته و در مجموع نسبت مصارف به منابع بانکی از ۸۲ درصد در سال ۹۷ به ۸۵ درصد در سال ۹۸ افزایش یافته است.
وی، در خصوص میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در سال ۹۸ هم گفت: در حوزه اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر اشتغال فراگیر در مجموع یک هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شد که شامل یک هزار و ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات فراگیر، ۴۱۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی دستگاهی و ۱۷۳ میلیارد تومان تسهیلات روستایی حمایتی است.
او افزود: این میزان تسهیلات به پنج هزار و ۶۴۶ طرح شامل ۱۹۱ طرح فراگیر، ۲ هزار و ۳۲۳ طرح روستایی دستگاهی و سه هزار و ۱۳۲ طرح روستایی حمایتی تخصیص خواهد یافت.
افشون تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون سه هزار و ۹۵۹ طرح از طرح‌های مذکور با دریافت ۳۴۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی هشت هزار و ۱۲۱ نفر به بهره‌برداری رسیده‌اند.
پرداخت افزون بر ۳۳۷ میلیارد تومان تسهیلات در صنعت و معدن
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، میزان تسهیلات پرداختی در حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان در سال ۹۸ را افزون بر ۳۳۷ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این تسهیلات شامل بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۴۶ طرح و افزون بر ۲۰۶ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به ۳۰ طرح می‌شود.
وی افزود: در بخش کشاورزی نیز جمعا ۶۰ هزار و ۳۷۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان به بهره‌برداران بخش کشاورزی استان از محل منابع داخلی بانک‌ها و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد.
جهش ۲ برابری در ثبت سرمایه‌گذاری خارجی
افشون، در خصوص ثبت سرمایه‌گذاری خارجی در استان نیز گفت: به رغم همه موانع و مشکلات، سال گذشته ۱۱ طرح با ۱۸۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان به ثبت رسید و یک طرح نیز به ارزش سه میلیون دلار به علت شیوع کرونا امکان ثبت فراهم نشد.
وی گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شده در سال ۹۸ بیانگر جهش ۲ برابری آن نسبت به سال ۹۷ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.