محمدرضا امیری، چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی و استادان دانشگاه‌ه افزود: بر اساس دستور استاندار فارس، بررسی چالش های پساکرونا و مسائل و مشکلات ناشی از شیوع این ویروس در بخش‌های مختلف در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در دستور کار قرار گرفته و در فرجام کار، جمع‌بندی لازم در مورد نقطه نظرها و پیشنهادهای استادان دانشگاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای مواجهه با این موضوع در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا، آسیب‌ها و خسارت‌های فراوانی به همه کشورهای جهان و همچنین کشور ما وارد کرده که بی‌شک کلانشهرهایی همچون شیراز نیز از این موضوع مستثنا نبوده‌اند.

امیری ادامه داد: در این شرایط خاص، با وجود بروز خسارت‌ها و آسیب‌های فراوان ناشی از شیوع ویروس کرونا، تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی، بار دیگر به صورت صادقانه در کنار مردم قرار گرفتند و می‌توان گفت که همبستگی ملی از جمله آثار ارزشمند این شرایط در کشور ما و به ویژه در شیراز بود که به زیبایی رقم خورد.

فرماندار شهرستان شیراز اضافه کرد: تاکنون کنترل این بیماری در فارس و همچنین شهرستان شیراز با مدیریت ارشد استان و همت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، به نحو مطلوبی مدیریت شده است.

وی بیان داشت: در نشست‌هایی که تا به حال بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و استادان دانشگاه شیراز در این زمینه برگزار شده، نقطه نظرات مدیران دستگاه‌های اجرایی و آثار ناشی از شیوع ویروس کرونا در ابعاد سیاسی و اجتماعی با رویکرد مدیریت بحران و مدیریت پدافند غیرعامل مطرح و همچنین پیشنهادهایی در مورد اقدامات مورد نیاز در کوتاه مدت و تاثیراتی که شیوع ویروس کرونا بر بازار، اصناف و واحدهای تولیدی داشته ارایه شده که جمع‌بندی نتایج این نشست‌ها به مدیران ارشد استان و همچنین در سطح ملی اعلام خواهد شد.

امیری افزود: تبیین اقدامات دستگاه‌های اجرایی در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا باید برای مردم به شکل تبلیغاتی و در فضای مجازی صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مطالعات علمی در باره پیش‌بینی حالت‌های مختلف در خصوص شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کوتاه مدت و بلندمدت توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شود تا برنامه‌ریزی و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی برای تامین امکانات مورد نیاز و اتخاذ تصمییم در سایر بخش‌ها بر اساس این نتایج امکان‌پذیر باشد.

امیری، همچنین بر لزوم تعیین متولی واحد برای ارائه آمار تولید و توزیع اقلام بهداشتی و صدور مجوز در این زمینه تاکید کرد.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز (هفدهم اردیبهشت 99) تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴۱۸ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.