به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی یکشنبه شب در جلسه کمیته علمی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: یکی از موضوعات ابلاغیه اقتصاد مقاومتی توجه به توسعه فعالیت‌های دانش بنیان است و فعالیت‌های پژوهشی در مراکز علمی استان فارس منجر به این شده تا تهدید کرونا به فرصتی برای بیان ظرفیت‌های علمی استان در سطح کشور و منطقه شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های علمی استان فارس می‌تواند جایگاه علمی استان را در جهان دچار پیشرفت شگرفی خواهد کرد.

رحیمی با بیان اینکه استان فارس با فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جبهه جدیدی برای توسعه اقتصادی و ثروت آفرینی ایجاد شده است، افزود: در سند آمایش استان فارس نیز ایجاد صنایع هایتک و دانش بنیان مطرح شده است که طرح‌های پژوهشی مقابله با کرونا در همین راستا ارزیابی می‌شود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های. علمی باید در راستای بهبود معضلات اجتماعی استفاده کرد متذکر شد: موجود دانشگاه شیراز، مراکز علوم پزشکی و پارک‌های علمی و فناوری می‌تواند زمینه این رشد علمی را در استان فارس فراهم کند.

استاندار فارس با تأیید بر این نکته که در زمینه مقابله با گسترش ویروس کرونا نیازمند مدل‌ها و تجهیزات پیش بینی و پیشگیری، تشخیصی، درمانی و بازپروری می‌باشیم، گفت: با توجه به طراحی طرح‌های مقابله با کرونا بایستی اعتبارات پژوهشی استان نیز به این طرح‌ها به قید فوریت اختصاص داده شود.

رحیمی اظهارداشت: به منظور تأمین اعتبار طرح‌های پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا از ظرفیت‌های خیرین حوزه سلامت و همچنین اعتبارات پژوهشی استان استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.