دکتر علی اکبری روز چهارشنبه بدون اشاره به شمار پزشکان و کادر بهداشت و درمان مبتلا به کرونا اعلام کرد: با شیوع بیماری کرونا ،تلاش بی وقفه پزشکان و کادر بهداشت و درمان در استان فارس همچنان ادامه دارد ، هر چند حضور مستمر پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی در بیمارستان ها آنها را در معرض آلودگی به ویروس و ابتلا به کرونا قرار داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اهمیت حفاظت کارکنان درگیر در امر مراقبت از مبتلایان به کرونا و نظارت روسا و مدیران بیمارستان های شهرستان ها تاکید کرد.

اکبری اضافه کرد: اهمیت حفاظت کارکنان درگیر در امر مراقبت از مبتلایان به کرونا، یکی از مهمترین اولویت های مسوولان دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بر تامین وسایل حفاظت فردی برای کارکنان درگیر با کرونا تاکید کرد و  با اشاره  بر نقش تاثیرگذار بیمارستان های درگیر با کرونا در مدیریت و مبارزه با این بیماری  و اهمیت نقش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی، گفت: انجام تست آزمایش کرونا و تامین وسایل حفاظت فردی برای کارکنان درگیر با کرونا در اولویت دستورکار قرار دارد.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر سه‌شنبه (نهم اردیبهشت‌۹۹) تعداد ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جانباختگان ناشی از بیماری در کشور به پنج هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، رستم ، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، بختگان ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.