شهردار مرودشت در این باره گفته است: در ماه‌های پایانی سال ۹۸ عواملی چون شیوع کرونا منجر به کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی و درنتیجه افت محسوس درآمدهای شهرداری شد.

بنا بر گزارش دریافتی، مهدی مکی ادامه داد: شیوع کرونا سبب شد که در اسفند ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌تر شاهد کاهش ۶۰ درصدی درآمدهای شهرداری مرودشت باشیم اما با تلاش‌ مجموعه شهرداری این شهر بودجه پیش‌بینی‌شده سال ۹۸ شهرداری به طور کامل محقق شد.

شهردار مرودشت در ادامه گفت: بودجه شهرداری مرودشت در سال ۹۸ مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که با رهنمودهای استاندار فارس در سمت قائم‌مقامی شورای این شهر و تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان شهرداری محقق شده است.

شهردار مرودشت: بودجه شهرداری این شهر در سال جاری ۸۵۰ میلیارد ریال است

مکی اضافه کرد: بودجه پیش‌بینی شده شهرداری مرودشت در سال ۹۹ مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال است که به تصویب استاندار فارس رسیده است و ملاک عمل خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بنا بر نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز ملی آمار ایران، پس از شیراز، شهر مرودشت با ۱۴۸ هزار و ۸۵۸ نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت استان فارس تلقی می‌شود.

اوایل اردیبهشت ماه ۹۷ اعلام شد که شهردار قبلی و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت در پی اتهامات وارده دستگیر شدند.

سی و یکم خرداد ۹۷ رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد: پرونده‌ شهرداری و شورای شهر مرودشت به اتهامات مربوط به ارتشا در دادسرای مرکز استان تحت نظارت و رسیدگی است.

پس از آن، شورای اسلامی شهر مرودشت در دوره پنجم منحل اعلام شد و استاندار بنا بر قانون، قائم مقام شورای این شهر است. 

پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مرودشت دارای هفت نفر اعضای اصلی و پنج نفر عضو علی البدل بود. 

شهر مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است. آثار تاریخی تخت جمشید به یادگار مانده از دوران هخامنشیان در ۱۰ کیلومتری شمال این شهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.