از زمان شیوع بیماری کرونا هنرمندان در کنار اقشار جامعه برای قدردانی از جامعه پرستاری و پزشکی گام‌هایی برداشته‌اند، از اجرای موسیقی در بیمارستان‌ها برای روحیه‌بخشی به بیماران و کادر درمان گرفته تا اجرای نمایش‌ها و کنسرت‌های آنلاین برای مردم و دعوت از آنان به ماندن در خانه.

گرچه هنرمندان نیز همچون دیگر مردم سراسر جهان از آسیب‌های دنیای کرونازده متاثر شده‌اند، حفظ روحیه و رساندن پیام سپاسگزاری را به خدمتگزاران مردم فراموش نکرده‌اند.

ساخت نمادی به شکل ماسک و نصب آن بر بلندای ساختمانی در چهارراه زرگری شیراز، حاصل هنر هنرمندی است که بر روی آن نوشته شده "پروانه‌های منجی سپاسگزاریم".

مدیر گالری حس در حاشیه نصب نمادی که به‌صورت ماسک طراحی شده است به ایرنا گفت: حدود ده روز پیش تصمیم گرفتیم برای تقدیر از پرستاران و کادر درمان که دو ماه است برای کمک به مردم در دشوارترین شرایط و دور از خانواده با بیماری کرونا مبارزه می‌کنند، اقدامی نمادین و هنری انجام دهیم.

صابر طاهری افزود: درنهایت طراحی و ساخت المانی به صورت ماسک و نصب آن بر سر در ساختمان این گالری مورد تایید صاحب امتیاز مجموعه قرار گرفت و از همان روز مراحل اجرایی این نماد آغاز شد.

او با بیان اینکه برای اجرای صحیح این ایده به فضایی مدور نیاز داشتیم، افزود: در ابتدا می‌خواستیم این نماد در مقابل یکی از بیمارستان‌های مرجع کرونا نصب شود؛ اما به دلیل حفظ سلامتی کادر اجرای این المان، آن را در سر در ساختمان مجموعه نصب کردیم که فضای مناسب را برای قرارگیری ماسک در اختیار قرار می‌داد.

امین مستان، هنرمند مجسمه‌سازی که ساخت نماد ماسک را بر عهده داشته است، درباره اجرای این طرح به ایرنا گفت:برای ساخت ماسک از برزنت با رنگ آبی در ابعاد ۵ در ۱۵ متر ساخته شده؛ همچنین بینی از جنس یونولیت است که دو متر ارتفاع دارد.

این هنرمند که پیش از این مجموعه مشاهیر هنرمند را در بوستان های شیراز اجرا کرده است، عنوان کرد: از ایده تا اجرای این طرح در جمع سه نفره ای صورت گرفت و سرمایه‌گذاری آن بر عهده صاحب امتیاز گالری، هلیا عطاران بوده است.

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، استان فارس در ردیف مناطق قرمز آلوده به کرونا قرار گرفت.علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.