معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، یکشنبه با بیان این مطلب در نشست هیات رئیسه این دانشگاه که با موضوع کرونا برگزار شد، اظهار داشت: این واحدهای صنفی پلمب شده شامل، نانوایی، خواربارفروشی، میوه فروشی، قصابی، عرضه گوشت مرغ‌، شیرینی‌فروشی، عرضه خشکبار، کافی‌شاپ و فروشگاه زنجیره‌ای است.

سیدمجید ارجمند افزود: از یکم تا بیست و سوم فروردین ماه جاری، چهار هزار و ۲۸۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شد که از این تعداد به ۲۱۶ واحد صنفی اخطار داده شده و ۸۸ واحد صنفی یاد شده پلمب شدند.

وی بیان کرد: شروع فعالیت مشاغل کم‌خطر در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، منوط به ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir است.

ارجمند ادامه داد: بی شک حضور در اماکن پُر تردد و عدم رعایت اصول بهداشتی، آمار مبتلایان به کرونا را افزایش خواهد داد و از این رو تا زمانی که بهداشت فردی و اجتماعی و پایبندی به دستورالعمل‌ها از سوی مردم انجام نشود، عملا مهار این بیماری سخت و طولانی خواهد شد.

اصناف جهرم، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم هم در این نشست گفت: بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که عدم رعایت اصول بهداشت فردی، شرکت در دورهمی‌ها و اجتماعات، مسافرت‌های غیرضروری، عدم رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی و از همه مهمتر بازشدن واحدهای صنفی غیرضروری بدون اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت موجب بالارفتن آمار مبتلایان کرونا در روزهای اخیر در این شهرستان شده  است.

محمد رحمانیان، ضمن تقدیر از همکاری‌های فرمانداری ویژه جهرم برای مهار بیماری کرونا در این شهرستان، اظهار داشت: در شرایط بحران کرونا، همچنان بر مدیریت زمان و نظارت بیش از پیش این نهاد بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحدها و اصناف مختلف تاکید داریم و از صاحبان این واحدها درخواست می‌کنیم برای ریشه‌کن کردن هر چه زودتر این بیماری، اصول و موازین بهداشتی و پروتکل‌های تعیین شده در این زمینه را به دقت رعایت کنند.  

او افزود: ظرف چند روز اخیر، متاسفانه شاهد از سرگیری فعالیت‌های واحدهای تجاری، صنوف غیرضروری بدون اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم که همین امر سبب شلوغی خیابان‌ها و حضور مردم در سطح شهر شده است.

رحمانیان ادامه داد: شلوغی شهر و حضور غیر ضروری مردم در خیابان، سلامت عمومی را به شدت در معرض تهدید قرار می‌دهد و ادامه این روند و افزایش تعداد مبتلایان، تبعات غیرقابل جبرانی در پی خواهد داشت.

وی گفت: تامین سلامت شهروندان از همه امور مهمتر است و مسوولان این شهرستان باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته و نسبت به امور معیشتی صنوف آسیب‌دیده، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.