به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان در سال جاری ظهر یکشنبه با حضور مدیرکل، معاونین و کارشناسان اداره کل و رؤسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان‌ها به صورت آنلاین برگزار شد.

تأکید بر تداوم فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی علیرغم تعطیلی فیزیکی کتابخانه ها و جلب مشارکت حداکثری در برنامه‌های کتابخوانی به ویژه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و مسابقه مرا بخوان موضوع این نشست بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در این دیدار با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور در شرایط بحران است، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی کشور است و کتابداران، علاوه بر مسئولیت اداری و شغلی، مسئولیتی اجتماعی دارند و آن هم تلاش برای تشویق به خانه نشینی مردم است.

روح الله منوچهری با عنوان اینکه فعالیت‌های کتابداری تعطیل نیست، اضافه کرد: باید در این روزها برای اوقات فراعت مردم برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: از ابتدای شیوع عوامل بیماری زای کرونا، کتابخانه ها علی رغم تعطیلی فیزیکی، فعالیت‌های خود را در فضای مجازی در پیش گرفتند که حاصل آن اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی برای ایام تعطیلی مردم بود؛ این برنامه‌ها در سطح ملی، استانی و کتابخانه ای در حال اجراست.

منوچهری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را مهم‌ترین اقدام فرهنگی کتابخانه های عمومی دانست و اضافه کرد: این مسابقه بر اساس شرایط موجود به صورت الکترونیک آغاز شده و فرصت خوبی برای دعوت مردم به مطالعه کتاب‌های ارزشمند و توسل به ائمه اطهار (ع) است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در ادامه از ادارات شهرستان‌ها و کتابداران استان خواست که فعالیت‌های فرهنگی خود را تداوم بخشیده و از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی استفاده کنند.

وی همچنین یادآوری کرد: فعالیت کتابداران و کتابخانه های عمومی در حوزه مقابله با کرونا و ایجاد سرگرمی‌های مفید برای مردم رصد و ارزیابی می‌شود و از خدمات کتابدارانی که در این ایام بحران جهانی، چراغ کتابخوانی را روشن نگه داشته‌اند، قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.