شهر شیراز با آب و هوای دلپذیر بهاری و غذاهای متنوعش از جمله "کلم پلو " شهره عام و خاص است که طبخ آن در این حال و هوا، خیلی به دل می نشیند.

اما حال و هوای این شهر این روزها که مردم با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند متفاوت از سال های گذشته است. مردم شیراز همچون دیگر نقاط کشور نیک می دانند که باید در خانه بمانیم. 

 طرز تهیه کلم پلو برای هشت نفر از این قرار است؛ البته در این سیزده بدر کرونایی که در خانه نشسته ایم هر چقدر تعدادمان کمتر باشد بهتر می توانیم با این ویروس مبارزه کنیم .

مواد و لوازم لازم

۱ - برنج به مقدار یک کیلو گرم

۲ – کلم قمری یا برگ که البته کلم قمری اصیل تر است، نیم کیلوگرم

۳ – گوشت چرخ کرده ، نیم کیلوگرم

۴ – روغن برای سرخ کردن ۲۵۰ گرم در صورتی که که خواستیم برای نفرات بیشتر از هشت نفر تهیه کنیم ، به اندازه کافی باید روغن استفاده می کنیم .

۵ – سبزی مخصوص، شامل، ریحان، ترخان و شوید به مقدار دلخواه

۶ – زعفران سائیده شده یک قاشق غذاخوری به همراه آبلیمو به مقدار دلخواه

طر ز تهیه و دستور  پخت

ابتدا برنج را با مقداری نمک چند ساعت قبل از تهیه خیس کرده، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه یک عدد پیاز رنده شده  و کمی نمک ، فلفل، ادویه و آرد نخود چی مخلوط کرده و کوفته ریزه  را تهیه می کنیم و بعد با مقداری روغن به اندازه کافی در تابه می ریزیم تا سرخ شود.

 برنجی که از قبل خیس کرده بودیم را در یک قابلمه می جوشانیم طوری که دانه های آن نرم نشود، سپس آن را آبکش کرده و با مواد اشاره شده مخلوط کرده و آنرا دم می‌دهیم.

همچنین مقداری از کوفته را کنار گذاشته و برای تزیین کلم پلو در سینی از آن استفاده و همراه با سالاد شیرازی میل کرد .

 از کلم پلو شیرازی هم برای ناهار و هم برای شام می توان استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.