حبیب بنی رستم عصر دوشنبه در شبکه دامپزشکی آستارا اظهار کرد: کامیون های واردات فراورده های خام دامی، طی هفته گذشته از جمهوری آذربایجان وارد آستارا شده بودند و اداره پایانه مرزی این شهرستان در عملیات ضدعفونی و گندزدایی آنها همکاری کرد.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با بیماری کرونا امروز یک واحد قصابی در بازار لوندویل به دلیل تخلفات مکرر و متعدد بهداشتی، با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی آستارا تا اطلاع ثانوی پلمب و متصدی آن به دادگاه معرفی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا افزود: دام های فاقد مجوز حمل و توقیفی، به نزدیکترین کشتارگاه در شهرستان تالش فرستاده می شوند و در صورت آبستن بودن دام ماده یا مشخص شدن صاحب آن، با اخذ تعهد رسمی مبنی بر خودداری از حمل و نقل غیرمجاز، دام به صاحبش تحویل داده می شود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن اداره کل گمرک و سه مرز زمینی، دریایی و ریلی، از مرزهای فعال در تجارت خارجی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.