عبدالرضا غفوری روز شنبه با بیان اینکه که علت پلمب این مراکز عدم توجه به موازین بهداشتی درکنترل و پیشگیری از کرونا ویا عدم توجه به مصوبات شورای تامین بوده است گفت: عمده این واحدها مراکز عرضه قلیان یا آرایشگاه بوده است.

غفوری در ادامه گفت: در این برنامه ۲نانوایی ،یک فست فود، ۷مرکزعرضه قلیان و ۱۰ آرایشگاه زنانه بعد از دادن اخطار ۴۸ ساعته پلمب گردیده است.

وی تاکید کرد: از شهروندان  خواهشندیم هر گونه تخلف بهداشتی صنوف را از طریق ثبت شکایت در سامانه تلفنی ۱۹۰و یا مراجعه به شبکه بهداشت و مراکز جامع سلامت شهرستان زرقان پیگیری نمایند.

مهندس غفوری افزود: همچنین شهروندان تخلفات مربوط به عدم رعایت مصوبات شورای تامین را از طریق فرمانداری و یا نیروی انتظامی پیگیری نمایند.

بازدید سرزده از مطب ها 

همچنین در راستای طرح ملی مبارزه و پیشگیری از کرونا  ،سرپرست شبکه بهداشت و درمان زرقان به همراه کارشناس مسئول بهداشت محیط و مدیریت بیمارستان این شهرستان از مطب‌های پزشک خانواده خصوصی شهر زرقان بازدید به عمل آوردند.

رزیتا بخشی زاده سرپرست شبکه بهداشت و درمان زرقان ضمن نظارت بر ثبت و راستی آزمایی شاخص ها از اقدامات انجام گرفته در راستای غربالگری خانوارها و اعضای آن از نظر کرونا  تقدیر کرد و همچنین با بررسی مشکلات موجود و حجم کاری مراقبین سلامت از آنها خواست تا با همکاری هر چه بیشتر شاخص غربالگری جمعیت تحت پوشش خود را به ۱۰۰درصد برسانند.

غفوری کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط زرقان نیز از نحوه گندزدایی مطب‌ها بر اساس پروتکل موجود بازدید به عمل آورد و ضمن تکمیل چک لیست خودکنترلی از نظر وضعیت تهویه ،ماسک ، استفاده از دستگاه کارت خوان، ضدعفونی دست با الکل ۷۰درصد و گندزدایی سطوح با وایتکس ۱درصد آموزش های لازم به پزشک و مراقب سلامت داد.

با شناسایی ۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به ۶۴۰ نفر رسید.تاکنون ۲۷ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.هم اکنون ۱۹۵ نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۲۳۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان های شهید چمران  و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

شهرستان نوبنیاد زرقان در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.