این نامه به امضای آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، ابراهیم عزیزی، علیرضا پاک فطرت، جعفر قادری و روح الله نجابت منتخبان مردم شیراز در مجلس یازدهم، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، حجت الاسلام محی‌الدین طاهری تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین و دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز و حجت الاسلام ملک مکان رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس رسیده است.
 در این نامه خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تبریک حلول سال نو و استمداد و مسئلت از حضرت باب الحوائج امام موسی کاظم (ع) برای فائق آمدن بر مشکلات، آمده است: همان گونه که مستحضرید ایران اسلامی مدتی است تحت تاثیر ویروس منحوس کرونا دست به گریبان است و برخی از هموطنان عزیز ما نیز به واسطه بیماری ناشی از این ویروس دچار ضررهای جسمی، روحی و مالی شدیدی شده اند.
در ادامه این نامه آمده است: چنانچه قریب به اتفاق اطباء و کارشناسان مربوطه که اعلام نموده اند، بهترین راه شکستن چرخه شیوع و همه گیر شدن آن، استمرار حضور آحاد مختلف جامعه در منازل و انجام مراقبت های بهداشتی می باشد.
در ادامه این نامه گفته شده است: لیکن با توجه به همه تاکیدات صورت پذیرفته، در ابتدای تعطیلات نوروزی شاهد افزایش حجم سفرهای غیر ضروری در اقصی نقاط کشور، بالاخص استان پهناور فارس هستیم.
امضا کنندگان این نامه در ادامه بیان کردند: اینجانبان به درخواست قاطبه اهالی استان و به نمایندگی این عزیزان، و با توجه به جدی بودن خطر گسترش بیماری و افزایش احتمال بیش از پیش آن از شهری به شهر دیگر توسط هموطنان عزیز، و با عنایت به اینکه ظرفیت بیمارستانی استان که در حال حاضر شدیداً درگیر این مسئله بحران زده شده اند کفاف پذیرش موج جدید بیماران را ندارند، استدعا داریم تا با صدور اوامر لازم، دستگاه های ذیربط نسبت به انجام سفرهای غیر ضروری مردم به استان فارس ممانعت به عمل آورند تا انشاءالله بتوان از صدمات وارده بیش از پیش آن جلوگیری به عمل آید.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه اعلام کرد: ۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا  در فارس شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی مبتلایان استان فارس به ۴۵۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش نشده است، افزود: در روزهای گذشته ۱۳ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده اند ،هم اکنون ۵۰ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۳۱ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و تاکنون ۷۱ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.